piatok 13. decembra 2013

ROMANTICKÁ KARTOTÉKA: Claire Contreras - Catch me

Názov knihy:.Catch me
Autor:.Claire Contreras
Typ knihy:.romantická contemporary, new adult
Typ romance:.z prostredia showbiznisu

Stručne, niekoľkými vetami:.Brooklyn od narodenia patrila medzi privilegované deti, ktoré vyrastali obklopené bohatstvom a slávou. Jej otec bol majiteľom veľkej nahrávacej spoločnosti, vďaka čomu Brooklyn hopkala z jednej divokej párty plnej hviezd na druhú a vyskúšala všetko, od bezvýznamného sexu cez alkohol až po drogy. Práve drogy pripravili o život jej najlepšieho kamaráta, pričom jej táto tragická udalosť ponúkla druhú šancu začať odznova. Po rokoch sa Brooklyn na žiadosť svojho otca vracia pracovať do firmy ako lovkyňa talentov a stretáva okrem svojho slávneho ex, speváka Shea, jeho mladého a talentovaného producenta, Nicka. Iskry začnú lietať, lýtka sa začnú zapaľovať, dokáže však Brooklyn opäť niekomu dôverovať a spoľahnúť sa, že ju neopustí tak, ako ju zatiaľ opustili všetci dôležití ľudia v jej živote?

Hlavná hrdinka:.Z Brooklyn a jej nespočetných problémov som mala najprv poriadne zmiešané pocity - nemala som chuť riešiť s ňou somariny a čítať o tom, aký má hrozný život a ako na nej nikomu nezáleží, blablabla. Na moje počudovanie patrí Brooklyn k ešte tým menej otravným hrdinkám New Adult kníh a nejakým zázrakom mi jej problémy neliezli až tak na nervy, ako som spočiatku očakávala. Niektoré jej vnútorné monológy by som síce radšej okresala, nakoniec mi však nevadili až tak, ako, zdá sa, vadili iným čitateľom.
Hlavný hrdina:.Už som si odvykla od hrdinov s "obyčajnými" menami ako Nick :D Stále to je nejaký Jax alebo Holden alebo nositelia iných vydumaných mien, takže Nick mi bol sympatický už len tou svojou zdanlivou obyčajnosťou. Tiež bolo super čítať o niekom, kto si v mladom veku dokázal vybudovať takú skvelú kariéru ako on, vytvoriť si tvrdou prácou meno vo vrcholovom showbiznise a nebyť pritom bábkou, akou častokrát bývajú speváci a herci. Keď toto nie je sexy, tak už neviem, čo je :)
POV (point of view):.Brooklyn rozpráva príbeh v 1. osobe
Chémia postáv:.rozhodne je tam od začiatku, aj keď sa v niečo viac rozvíja veľmi pomaly


Ľúbostný trojuholník:.Očakávala som ho, vzhľadom na to, že jednou z hlavných postáv bol jej príťažlivý ex-priateľ Shea, nakoniec sa však žiaden extrémny milostný trojuholník nekonal a ak sa aj na scéne na chvíľu objavili nejaké tie staré city, nikdy to nebolo o tom, že by si hl. hrdinka nevedela vybrať.
Sex:.vzhľadom na to, že je to žáner New Adult, tak tam nemohol chýbať :)
Humor:.mne sa celkovo páči štýl, akým píše Claire Contreras a aj keď to nie je ani zďaleka žiadna komediantka, nájde sa tam zopár milých a vtipných scén
Angst:.Catch Me by som neoznačila práve ako "angsty", aj keď v ňom nájdete zopár hádok a nedorozumení. Nikdy to však nedospeje do extrémneho napätia, ktoré by vám nedovolilo pustiť knihu z ruky.
Cliffhanger:.Kniha je uspokojivo ukončená, príbeh Brooklyn a Nicka zreteľne uzavretý
Happy end (zvýrazni kurzorom obdĺžnik pre zobrazenie odpovede):.áno :)
Pokračovanie:.zatiaľ som k tomu nič nenašla, ale mám také podozrenie, že Shea ešte bude chcieť vyrozprávať svoj príbeh :)

Hlavné plus:.Clairin pútavý štýl písania.
Hlavné mínus:.Na môj vkus mala hrdinka príliš veľa problémov, aj keď v konečnom dôsledku boli do príbehu celkom schopne zakomponované.
Celkové hodnotenie:.Popravde, o túto knihu by som vzhľadom na názov a anotáciu ani nezakopla (príliš dramatické, príliš metaforické, príliš...príliš), nebyť mojich pozitívnych skúsenosti s autorkinými predchádzajúcimi knihami. Nakoniec som bola príjemne prekvapená a čítanie som si veľmi užila, aj keď séria Darkness pre mňa aj naďalej ostáva No.1. Zdá sa mi, že úroveň New Adult kníh v poslednej dobe veľmi prudko klesá, táto si však drží akýsi štandard a ešte stále dokáže svojou kvalitou potešiť mnohých čitateľov. Nie je to nič, čo by som vám chcela silou mocou pchať pod nos a vnucovať na prečítanie, ale ak sa ku knihe niekedy dostanete, snáď si ju užijete tak, ako ja :)
Hviezdičkovanie:



Výrok z knihy:.

"It’s amazing how you can live without somebody your entire life and then you meet them, let them in, let them take over your every thought, and then the moment they’re gone, you feel like you’re fucking dying."

4 komentáre: