sobota 18. augusta 2012

Recenzia na rýchlovku: Dan Wells - Potomkovia

Názov:.Potomkovia
Originálny názov:.Partials
Autor:.Dan Wells
Vydavateľstvo:.Ikar

Hodnotenie na GR:.3.98
Tagy:.YA, dystópia, non-romantic, epidémia, vojenský, 

O čom je?:.Potomkovia-roboti ktorí boli vyvinutí ľuďmi ako zbraň vo vojnou zmietanom svete-sa obrátia proti svojim vynálezcom a zasadia medzi nich smrtiaci vírus, ktorý vyhubí takmer celý svet a ľudstvo doženie na hranicu vyhynutia. Medička Kira sa so skupinou odvážlivcov rozhodne hľadať liek proti vírusu u jediných bytostí, ktoré sú proti nemu imúnni - Potomkov. 
Čím je výnimočná?:.Že je bombová aj napriek tomu, že nie je veľmi romantická. Alebo práve vďaka tomu?
Výrok:."Starý svet sa skončil, ale nový ešte len začína!"

Boring factor:.na určitých úsekoch to niekedy zvyklo stagnovať ale nuda bola aj tak bohate prevýšená výbornou akciou
Fun factor:.celá ta ich situácia mala dosť ďaleko od srandy, ale predsa len mi v knihe chýbalo trochu viac humoru
Love factor:.eh...nestál ani za reč
Action factor:.ako som už nadhodila - veľmi uspokojivý
Crying factor:.zopár dojímavých scén ale kniha sama o sebe nie je veľmi melancholická
Chémia postáv:.Kira s tým svojim Marcusom sú dosť od veci ale nevadilo by mi, keby sa v budúcnosti niečo udialo medzi ňou a....ach, vlastne to je spoiler, musíte si prečítať knihu :)

Záver knihy:.dostatočne uzatvorený a zároveň dostatočne otvorený, aby ma navnadil na pokračovanie
Má pokračovanie?:.hej :D
Vyšlo/vyjde v slovenčine?:.Vychádza 21.augusta!
Celkový dojem:.Potomkovia sú niečo na spôsob filmu I Am Legend mínus zombíci a plus roboti s ľudskou podobou. Ja som bola milo prekvapená hlavne tým, kam sa príbeh začal uberať a úplne som žrala všetky tie medické veci, vrátane pátrania po lieku proti vírusu. Na druhej strane sa mi zdalo, že kniha mala príliš veľa spoločných čŕt s inými dystópiami a sci-fi filmami. Páčilo sa mi však, že sa autor neponáhľal s rozvojom nejakej tuctovej romantickej drámy a tiež mu nerobilo problém zabiť niektoré hlavnejšie postavy. Ak sa vám ešte nezunovali dystópie, určite by ste mali Potomkov začleniť do svojej knižnej zbierky. Ruky preč, ak hľadáte ľahšiu a sladkavejšiu young-adult romancu.

4 komentáre:

  1. I am legend je dobrý film 8D
    anotácia vyzerá dobre 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To vyzerá náhodou dosť dobre, keď bude mať náladu na niečo čisto akčné.;D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wow, tak tohle je super způsob psaní recenzí!^^
    Zní to zajímavě a bude to vycházet i u nás, aspoň tuším, že jsem to někde zahlédla... hádám si ji seženu :))

    OdpovedaťOdstrániť