streda 27. júna 2012

RECENZIA: Krystyna Kuhn - Katastrofa (Údolie #2)

Názov: Katastrofa (Údolie #2) 
Originálny názov: Die Katastrophe (Das Tal #2)
Autor: Krystyna Kuhn
Vydavateľstvo: Slovart, 2012
Hodnotenie na GR: 3.98 (počet hodnotení ku dňu 27.6 - 124)


V prvej časti série od nemeckej autorky Krystyny Kuhn sme sa zoznámili s tajomnou prestížnou školou Grace College, umiestnenou hlboko v kanadských horách a hŕstkou jej študentov, ktorí riešili záhadu zmiznutej spolužiačky. V závere sme sa dozvedeli spolu s rozuzlením aj niekoľko dychvyrážajúcich faktov o hlavnej hrdinke, Julii, a jej mladšom bratovi Robertovi. Vôbec sa teda nie je čomu čudovať, že som sa doslova triasla na pokračovanie s lákavým názvom - Katastrofa. 

Prekvapivo, už na úplnom začiatku Katastrofy je vidno jednu veľkú zmenu. Julia totiž predala svoje slovo spolužiačke Katie a sama sa stiahla do úzadia medzi vedľajšie postavy. Zoznámte sa teda s Katie Westovou,  kráskou s kórejskými koreňmi a vplyvnými, bohatými rodičmi. Nedôverčivá a rezervovaná Katie má za sebou, podobne ako Julia, traumatickú minulosť, z ktorej sa aspoň na chvíľu snaží vymámiť prostredníctvom nebezpečenstva. A kde sa lepšie riskuje život, než na bralách v divokej prírode, ktorá obklopuje areál školy? Katie tak trávi svoj voľný čas lozením po skalách bez akéhokoľvek istenia, no v mysli sa už pripravuje na tú najväčšiu skúšku odvahy - zdolať vysokánsky vrch Prízrak, na ktorom kedysi bez stopy zmizlo osem študentov. 

Katastrofa sa niesla v ešte temnejšom duchu, než jej predchodca, Hra. Máme tu päť študentov, jedného kde-sa-vzal-tu-sa-vzal prišelca a jednu indiánsku horskú sprievodkyňu, ktorí sa vyberú po stopách ôsmich mŕtvych ľudí zdolať končiar, na ktorý ani nevedie poriadny turistický chodník. A to som ešte ani nespomenula divné hlasy, ktoré Katie varujú, že v horách niekto príde o život, či záhadné predmety a staré fotografie nezvestných študentov, ktoré nachádzajú počas svojej cesty na vrchol. Jedna záhada strieda druhú, a medzi kamarátmi začína vznikať napätie a pochybnosti. Kam sa v noci, keď všetci spia, vytráca indiánka Ana? Prečo sa videokamere, ktorú si vzali so sebou, nepodarilo ani raz zachytiť Paula, rebelského synáčika jedného z profesorov na Grace, ktorý Katie a jej spolužiakov sprevádzal pri výstupe nahor? Prečo Katie nachádza na starej fotografii dôverne známu tvár o ktorej vie, že v horách nikdy nezahynula?

Katastrofa bola podľa môjho skromného názoru absolútne fantastická jazda, ktorá napriek tomu, že sa odohrávala v Kanade, voňala európskym štýlom. Už len fakt, že sa decká zúčastnili pravej nefalšovanej horskej túry (nie tej americkej napodobeniny, kde sa "turisti" vyvezú autom až pokiaľ to ide a potom vezmú do ruky buzolu a hor sa na dobrodružstvo), vám celý čas pripomínal, že sa jedná o nemeckú autorku, ktorá sa minimálne raz v živote zúčastnila výstupu na nejaký európsky štít so všetkým, čo k tomu patrí. Oproti Hre mala táto kniha rýchlejší spád aj napínavejší a strašidelnejší dej, dokonca aj Katie mi bola podstatne sympatickejšia než Juila.

Nezúfajte, okrem "tajomných záležitostí" sa v knihe riešia aj vzťahy! Áno, kto by to bol povedal, že sa v knihe s hlavnými postavami v podobe siedmich mladých ľudí (štyroch chlapcov a troch dievčat) budú riešiť vzťahy! Tak sa na to pozrime: Máme tu Juliu a jej sexy frajera Chrisa, ktorý je taktiež úplný debil. Potom tu je dobráčisko David, ktorý je do Julie beznádejne zamilovaný a veľmi sa ani nesnaží tajiť to. Ďaleeej Katie, ktorá nedávno pri strašnej nehode prišla o svoju prvú lásku a ktorá sa snaží odrážať Paulove tiež nie príliš nenápadné dvorenie, až kým si nezačne uvedomovať, že možno sa jej ho vlastne až tak odrážať nechce. Och a ešte: Paul je vrah. (To inak nie je spoiler, nič nebojte).
Aj napriek tomu, že čo som práve opísala vyzerá na one big sick drama, to čuduj sa svete autorka napísala s takým prehľadom, že vás nič podobné nenaučí ani trojtýždňový intenzívny kurz písania. Skôr sa priznám, že by som ešte zniesla aj viac romantiky, v ktorej by hlavnými aktérmi neboli Julia a ten jej chruňo Chris, ale dajme tomu Julia a David. Alebo Katie a Paul. Alebo Paul a tretia jedlička napravo. Hocikto iný, panebože.

A dostávam sa na koniec. Kúpte si to, lebo je to dobré a lebo som povedala. A nezabudnite najprv na prvú časť, lebo v tom budete mať mešuge. A prečítajte si moju recenziu na Hru, ak sa ešte stále neviete rozhodnúť. A...to je všetko. Dávam knihe veľmi zaslúžené 4 a pol hviezdičky a na záver ešte ďakujem vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku :)








17 komentárov:

  1. chris je sice debil ale mne sa paci :D:D:D teda v jednotke bol znesitelnejsi ale stale sa da prezit :D:D:D:D ... nevies kedy ma vyjst víchrica?? ta ma byt z chrisovho pohladu ze??

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Z CHRISOVHO POHĽADU???? Teda neoceňujem veľmi tvoj zmysel pre humor :D Písala som hneď teraz do Slovartu tak dám vedieť čo mi odpíšu, aj ohľadom dátumu vydania.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Túto sériu som vôbec nezaregistrovala - a to sa mi nestáva. Nevadí. Vyzerá naozaj dobre :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ηello are using Wordpress for your blog platform?

    I'm new to the blog world but I'm tгying to get startеd and sеt up mу own.
    Dο уou need any html coding eхpertise to make
    your оωn blog? Any help wоuld be rеаlly appгeciated!


    mу blοg ρost - can you get rid of herpes

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fantastic items from you, man. I've take into accout your stuff

    previous to and you're just too magnificent. I actually like what
    you've received here,

    certainly like what you are saying and the best way wherein you assert it. You're making

    it entertaining and you continue to care for to keep it

    wise. I can not wait to read much more from you. That is actually
    a

    terrific web site.
    Here is my web-site www.hellodir.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hmm it appears like your blog ate my first comment (it was
    super long) so I guess

    I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
    I too am an

    aspiring blog blogger but I'm still new to everything. Do you have any tips and hints for newbie blog

    writers? I'd definitely appreciate it.
    Take a look at my website ; 3 musketeers bar history

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hello! I'm at work surfing around your blog from my new iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your

    posts! Carry on the outstanding work!
    Here is my webpage - 4 letter words starting with ef

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hello there, You've done a great job. I will

    definitely digg it and personally suggest to my friends. I'm sure they
    will be benefited from this site.
    My webpage: 2010 super bowl location time

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Thanks on уour maгvelous posting!

    I quite enϳοyеd reaԁing іt, you happen to bе а great author.
    I will make certain to boοkmark your blog and ԁеfinitely ωill cоme back аt some point.
    I want to enсourage you to continuе your great wгitіng, have a nicе holiԁay ωeeκenԁ!



    Also visіt mу web-sіte ... howtobuildaboat.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Fantastic blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I'm planning to start my own blog

    soon but I'm a little lost on everything. Would you suggest starting with a
    free platform like

    Wordpress or go for a paid option? There are so many choices
    out there that I'm completely

    overwhelmed .. Any tips? Kudos!
    My website > wiki.nviasms.com

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources back to your blog?
    My website is in the exact same area of interest as yours and my users would definitely benefit from a lot of the
    information you provide here. Please let me know if this alright with you.
    Regards!

    Feel free to surf to my web-site pub equipment
    my site :: fruit machines

    OdpovedaťOdstrániť
  12. F*ckin’ amazing things here. I am very glad to see your article.
    Thanks a lot

    and i am looking forward to contact you. Will you kindly drop me
    a mail?
    My webpage: www.thunderburn.org

    OdpovedaťOdstrániť
  13. My brother suggested I might like this website.
    He was totally right. This post

    actually made my day. You can not imagine just
    how much time I had spent for this

    info! Thanks!
    My web page: www.dreamdota.com

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Needed to draft you the very small remark in order to thank you as before
    about the fantastic knowledge

    you have documented in this case. It is really strangely generous with
    people like you to deliver unhampered exactly what a

    number of us would have offered for an e-book to help with making some
    cash on their own, specifically considering that you might well have done it in case you desired.
    The tricks

    additionally worked to

    become good way to fully grasp many people

    have the identical dreams really like mine to
    find

    out very much more with respect to this matter.



    I am certain there are a lot more

    enjoyable moments in the future for individuals who discover your
    blog post.
    Here is my blog post ; http://swad.ugr.es/wiki/index.php?title=Usuario:LavoneWarren1972

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Thanks for a marvelous posting! I truly enjoyed reading it,
    you could be a great author.I will ensure that I bookmark your blog
    and definitely will come back from now on.
    I want to encourage one

    to continue your great posts, have a nice weekend!
    Feel free to visit my site - http://www.freddyandma.com

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

    OdpovedaťOdstrániť
  17. I like post is very informative for us . Thanks for share with us .
    Dwarka Night Girls

    OdpovedaťOdstrániť