sobota 18. júna 2011

Quote of the Week (13)


Aaa po dlhom dlhočiznom čase sa konečne vraciam k svojmu prvému meme - Quote of the Week! Už som sa nevedela dočkať, pretože som si za tie týždne odmlky nazbierala poriadnu kopu knižných výrokov, o ktoré sa s vami chcem podeliť. Takže t sú tie tohtotýždňové:


VTIPNÝ VÝROK


Milujem tento pár. Myslím, že Rob a Jess z 1-800-Where-R-You série autorky Meg Cabotovej  sú moja najobľúbenejšia knižná dvojka vôbec, radím ich ešte pred Dimitriho a Rose a Jaca a Clary. Pointa celého ich "vzťahu" je v tom, že Rob je v podmienke a ak bude chodiť s dievčaťom, ktoré ešte nemá 17, môže sa dostať do basy. To však Jess nebráni, aby neustále skúšala prelomiť jeho pevnú vôľu a nebalila ho na každom kroku. Jess je skvelá, lebo málokedy sa stretávame s hrdinkou, ktorá nehrá nedobytnú ale naopak skúša všetky možné triky, ako dostať toho, koho naozaj chce. Nie je tu žiaden ľúbostný trojuholník(aspoň žiaden, ktorý by stal za zmienku), Jess chce od začiatku Roba a nikoho iného a odmieta svoje úsilie mieriť niekam inam. Je to úžasné, vážne :D (Lepšie, než Mediátor!)

Rob Wilkins stál pri mojej skrinke. Ruth sa náhle a totálne očividne vzdialila. Vystrela som plecia a pokračovala v chôdzi. Nemala som byť vôbec prečo nervózna. S Robom sme boli len priatelia, ako mi to stihol úplne jasne už niekoľkokrát vysvetliť. 
"Čau." Povedal, keď som k nemu podišla.
"Čau." Odpovedala som a sklonila hlavu aby som zadala kombináciu na zámke: 21, vek, ktorý by som chcela mať. 16, vek, ktorý mám. 35, vek, ktorý budem mať, než sa Rob Wilkins rozhodne, že som dostatočne vyspelá na to, aby ma vzal na rande. 

ROMANTICKÝ MOMENT


Toto je rozhovor medzi dvoma hlavnými hrdinami knihy So Over You, ktorí sú do seba hrozne zamilovaní ale ani jeden z nich si to nechce priznať a tak si namiesto toho od rána do večera znepríjemňujú život. Prečítajte si príklad ich bežnej konverzácie:

"Kedy je moja najbližšia schôdzka?"
"V stredu. Možno by si si mala dať urobiť nový účes alebo čo." 
" Čo je zlé s mojim účesom?" Zdvihla som ruku. "Nie, radšej mi nič nehovor. Je mi to jedno."
" To je presne to, čo je zlé s tvojim účesom."
Aj napriek tomu, že to znamená, že ukážem svoj slabosť, nemôžem si pomôcť a nedotknúť sa svojho vrkoča. Nebol síce neviem ako upravený, ale to neznamená, že nebol upravený vôbec. Ten jeho hlúpy úškrn sa mu znovu objavil na tvári. Takže, prirodzene, som musela všetko ešte zhoršiť. Stiahla som si gumičku z vlasov, zatrepala hlavou a moja blond hriva sa v plnej paráde dostala na slobodu. Prekrížila som nohy a koketne sa predklonila. "Takto je to lepšie?" Nato som na neho žmurkla a mierne našpúlila pery. Čakala som na nejakú vtipnú poznámku. Alebo hocijakú poznámku. On sa však na mňa len dlho zahľadel. Muselo to byť príliš. 
"Musím sa vrátiť do triedy." povedala som.
"Hej, ja tiež."

SILNÝ MOMENT


(Pozor SPOILER, ak ste ešte nečítali Ak zostanem, neodporúčam čítať ďalej)

Táto scéna je z mojej srdcovky - Where She Went - pokračovania knihy If I Stay (Ak zostanem). Príbeh sa odohráva 3 roky po Miinej autonehode a hneď na začiatku sa dozvedáme, že Mia s Adamom sa z nejakej príčiny rozišli. Mia je známa violončelistka a Adam rocková hviezda a toto je ich prvé stretnutie po 3 rokoch (z Adamovho pohľadu) odohrávajúce sa po Miinom koncerte:

Nijako to nespracovávam, snažím sa nič nepočuť a ničomu neveriť, o ničom nerozmýšľať až kým ma uvádzač nezavedie do malej miestnosti, otvorí dvere a zavrie ich za nami a odrazu je tu. Skutočne tu. Osoba z mäsa a krvi, nie žiaden plagát. Môj prvý impulz nie je schmatnúť ju a pobozkať alebo na ňu začať zjapať. Jediné, čo chcem je dotknúť sa jej líca, stále sčerveneného z dnešného vystúpenia. Chcem sa predrať priestorom, ktorý nás od seba oddeľuje a ktorý meria len niekoľko centimetrov - nie míľ, nie kontinentov, nie rokov - a priložiť svoj prst k jej tvári. Chcem sa jej dotknúť a uistiť sa, že je to skutočne ona, nie jeden zo snov, ktoré som mal tak často potom, čo ma opustila, keď som ju videl tak jasne ako biely deň, keď som bol pripravený pobozkať ju alebo si ju k sebe pritisnúť len aby som sa v zápätí zobudil a bola preč. 

Ak sa aj vy chcete zapojiť do meme Quote of the Week, namierte si to SEM a prečítajte si podrobnejšie pravidlá. Tiež sa môžete zapísať do zoznamu blogov, usporaduvajúcich QotW, aby sme to mali prehľadnejšie a mohli sa navzájom navštevovať a čítať si, kto prišiel tento týždeň s akými výrokmi :) Už je nás 21!


7 komentárov:

  1. Vtipný moment je opravdu dobrý :D Zasmála jsem se :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Judit, prosím, nerob takú veľkú reklamu Where are you, lebo si to budem musieť pridať na kôpku kníh, ktoré chcem čítať v najbližšej dobe a už teraz mi tá kôpka zaberá polku knižnice a 250Mb v Kindli...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. "Lepšie než Mediátor"
    tak s tým opatrne! xD Ox-) Zatiaľ som čítala len prvú časť a síce sú Rob a Jess super, Jesse a Suze sú úplná legenda x)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ozaj, vieme ci sa chysta u nas ikar vydat aj where she went? vazne dufam ze ano, kym zostanem ma svoje miesto a mojej policke v prvom rade, VIP :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ivana: Ale Jesseho a Suze už máš prečítanú celú sériu, nie? A Roba s Jess len jeden diel? Tak to odporúčam neporovnávať a radšej si prečítať celé Where R You :) Jesse a Suze sú síce super ale Rob s Jess to spolu rozhodne dotiahli ďalej :)

    Triss: Nevzdám sa, kým ťa to nedonútim čítať :)

    Anonym: Už som to u ikarákoch zisťovala ale zatiaľ som sa odpovede nedočkala. budem musieť pritlačiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Neviem čo myslíš tým, že to dotiahli ďalej, ale pochybujem, že Jess cestovala časom, aby mohla byť s Robom. x) Jesse a Suze sú proste jeden z mojich najnajnaj párov, čiže na nich nedám dopustiť... Ox-) ale ok, beriem, že máš radšej Roba a Jess.
    V každom prípade 1800 rozhodne plánujem dočítať, Meg Cabot je hviezda, od nej by som čítala čokoľvek. x) Neviem či si čítala Pants on Fire/Tommy Sullivan is a freak, odporúčam, veľmi vtipná záležitosť.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pants on Fire sa chystám prečítať, Cabotová je skvelá :) Ja som si preto užila viac Roba a Jess, pretože ich vzťah mi prišiel viac vyspelejší a reálnejší a svojim spôsobom aj romantickejší ale tu by sa dalo diskutovať, lebo Suze sa naozaj kvôli Jessemu hrozne obetovala a riskovala. Neviem, myslím, že obidve série majú niečo do seba. ja 1-800 odporúčam každému, komu sa páčil Mediátor a rád by si prečítal niečo podobné :)

    OdpovedaťOdstrániť