sobota 28. mája 2011

...

"Bolo to v stredu"
Zdvihol hlavu a prenikavo sa na mňa zahľadel.
"Čo bolo v stredu?"
" Vo vzduchu sa niesla vôňa, akoby niekto v susedstve pálil lístie. Vzduch bol svieži ale slnko ešte poriadne hrialo. Mala si rozstrapatené vrkoče a na sebe si mala oblečenú bundu s leopardím motívom a čiernou kožušinovou obšívkou okolo rukávov a goliera."
Nedôverovala som svojmu hlasu, no svoj obľúbený kabát som si pamätala veľmi jasne. Mala som sedem rokov.  Neprítomne si pošúchal tvár, zatiaľ čo svoj zrak upieral kdesi na miesto, ktoré mohol vidieť len on sám.
"Boli sme tam štyria alebo piati - sedeli sme pod preliezkou a rozprávali sme sa o tom, čo budeme robiť, keď vyrastieme. Michelle....nejaká - už si nespomínam na jej priezvisko - povedala, že chce byť prezidentkou a Cody Calloway jej na to odpovedal, že dievčatá nemôžu byť prezidentkami. Odrazu si sa na neho z čista jasna vrhla so svojim perfektným ľavým hákom." Foster sa zasmial nad touto spomienkou. "Udrela si ho do líca. Stála si tam s rukami vbok a povedala mu: 'Toto vezmeš späť, Cody Calloway. Dievčatá sa môžu stať kýmkoľvek chcú.' Tvoje líca boli červené a bola si plná oprávneného hnevu."
Foster sa na mňa pozrel. "Pamätáš si to?"
"Hej." Zašepkala som. Kde bol môj hlas? Odkašľala som si. " Samozrejme, že si to pamätám. Dva týždne som nemohla von, lebo na mňa Cody žaloval." Ešte stále som nevedela, čo sa mi tým snažil povedať, ale Foster bol tak trochu stratený vo svojej zahmlenej spomienke. Usmial sa a pokračoval.
"V ten deň som prišiel domov a začal písať tvoje meno na papier stále dookola. Musel som ho napísať snáď stokrát. Mama ten papier neskôr našla v mojom šuflíku s ponožkami. Opýtala sa ma, prečo som to urobil..."
Chcela som to vedieť viac než som kedy chcela vedieť čokoľvek iné, no jedna časť zo mňa dúfala, že nenájde odvahu pokračovať.
"Povedal som jej , že sa mi páčilo, ako mi pri tvojom mene vždy poskočilo srdce."

16 komentárov:

  1. Tohle si prostě MUSÍM přečíst, i kdyby to měla být poslední věc, co v životě udělám... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Počúvaj tu. Ani nesranduj. Poslednú vec vo svojom živote nemôžeš urobiť, kým nedopíšeš Odstíny Života :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jo, ohledně toho... Nějak to na další díl/y zatím nevypadá, takže si nedělej moc naděje :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To fakt? To ti/nám nemôžu urobiť! A nehovor mi, že je to pre nízku predávanosť, pretože to nie je chyba nikoho iného, než ich - ja som tvoju knihu hľadala v 4 veľkých kníhkupectvách, kým som sa k nej dostala nehovoriac o tom, že jediné poriadne promo dostali OŽ iba na Sykinom blogu plus vrámci našich recenzií. To je poriadne nefér :(

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som to našla hneď po tom, ako som sa dozvedela, že to je už vydané, hneď v 2 kníchkupectvách z 3 v našom meste..;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. a na Slovensku? Wow, ja som sa k tomu nemohla dopracovať v Čechách...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já teď nemyslela, že by další díl nebyl kvůli nakladatelství (i když upřímně nemám tušení, jak se OŽ prodávají nebo jestli plánují chtít i další díl), ale spíš kvůli mně...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ahaaa. no mňa hneď napadli problémy s nakladateľstvom ale tak ak je to tebou tak na to máš asi párny dôvod. Aj keď to je škoda :(

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Heh, hádám, že by se to tak dalo říct.
    Ale neboj, o moje pokusy o psaní nepříjdeš, už jsem se pustila do něčeho jinýho. Akorát v angličtině :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. čo je toto za úryvok?

    OdpovedaťOdstrániť
  11. páči sa mi to :D dá sa niekde prečítať aj zvyšok?

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dievčatá, tá kniha sa volá So Over You od Gwen Hayes a je po anglicky. Ale je super :) Ak vám nerobí problém čítať v cudzom jazyku, tak ju určite vyskúšajte.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. uuuzasny uryvok, no v ziadnom knihkupectve tu knihu neviem najst:-(...prosim neviete niekto o nejakom schopnom knihkupectve, kde by sa dali najst anglicke knihy bez toho, aby som objednavala priamo z anglicka??

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Celkom dobré slovenské kníhkupectvo s anglickými knihami je Eurobooks (www.eurobooks.sk, sídli v BA). Ak si ochotná pár týždňov počkať, zoženú ti akú knihu chceš.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. to Lu.Lusy: ale já umřu když se nedozvím, jak to všechno dopadne.. fňuuuuuuuk..

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Na Eurobooks som úplne zabudla! Samozrejme to je tiež fajn spôsob na nákup kníh akurát si stojím za tým, že je to drahšie než Bookdepository. Každopádne vždy dávajte prednosť nákupu pred sťahovaním, nakupujte čo najviac kníh, aby nám ich neprestali vydávať :)

    OdpovedaťOdstrániť