sobota 19. marca 2011

Quote of the Week (10)


Tí, ktorí včera na Goodreads čítali moje ódy na istú knihu, už pravdepodobne budú vedieť, čomu sa dnes bude venovať moje Quote of the Week. Chcem sa dopredu ospravedlniť, že sa nebude jednať o YA sériu a že jej slovenský ani český preklad zatiaľ nezoženiete. Tentokrát si prídu na svoje hlavne anglicky čítajúci milovníci žánru "paranormal romance" resp. "urban fantasy". Rozhodla som sa vziať si na mušku knihy z jednej série, série Fever (Horúčka) od Karen Marie Moning. Sériu vrelo odporúčam prečítať všetkým milovníkom nadprirodzena starším než 18 rokov.

ROMANTICKÝ MOMENT



Musím sa priznať, že tento moment sa mi v celej sérii hľadal najťažšie. Nie preto, lebo by knihy neboli dostatočne romantické. Skôr som mala problém s tým, že romantická chvíľka medzi Mac a Barronsom väčšinou pozostávala z nadávania si do sprostých ružových Barbie (akože Mac) a despotických tyranov bez štipky ľudskosti (akože Barrons), alebo mi v texte vždy prekážal Barronsov nevyberavý slovník (áno, Barrons nadáva aj keď vyznáva lásku) alebo to bolo až príliš romantické a prezrádzajúce dej. Nakoniec som vybrala niečo, čo je romantický okamih a zároveň vám trochu predstaví Barronsa.

"I was about to look away when he reached across the seat, touched my jaw with his long, strong, beautiful fingers, and caressed my face.
Being touched by Jericho Barrons with kindness makes you feel like you the biggest, most savage lion in the jungle, lying down, placing your head it its mouth and, rather than taking your life, it licks you and purrs." 

"Chystala som sa pozrieť preč, keď sa odrazu natiahol cez sedadlo, dotkol sa mojej čeľuste so svojimi dlhými, silnými, nádhernými prstami a poláskal mi tvár.
Ak sa vás Jericho Barrons dotkne nežne, cítite sa, ako keby si ten najväčší, najdivokejší lev v džungli vopchal vašu hlavu do svojej tlamy a namiesto toho, aby vás zabil vás olíže a zapradie."

VTIPNÝ MOMENT


Vtipných scén bolo v sérii po milú Jarmilu, no zasa, to najvtipnejšie by muselo prejsť hroznou cenzúrou a stratilo by to následne svoju vtipnosť. Väčšina vtipných situácii opäť podobne ako väčšina romantických stála na hádkach medzi Barronsom a Mac. Scéna, ktorú som vybrala nie je konkrétne hádacia sa, ale je post-hádacia sa. Mac presvedčí Barronsa, aby ju trénoval odolať Hlasu, pomocou ktorého ju môže ktokoľvek hlas ovláda prinútiť robiť čokoľvek. Ak si prečítate celú knihu, zistíte, že Barrons učil Mac odolávať aj iným veciam, než len skákaniu na jednej nohe ;-)

"The key to resisting Voice," Barrons instructed, "is finding that place inside you no one else can touch.
"You mean the sidhe-seer place?" I said, hopping like a one-legged chicken.
"No, a different place. All people have it. No just sidhe-seers. We're born alone and we die alone. That place."
"I don't get it."
"I know. That's why you're hopping."

"Kľúč k tomu, aby si odolala Hlasu," inštruoval Barrons,"je nájsť miesto vo svojej hlave, ktorého sa nikto iný nemôže dotknúť."
"Máš na mysli miesto, ktoré majú všetci sidhe-seer?" Povedala som, skackajúc ako jednonohé kura.
"Nie, iné miesto. Všetci ľudia ho majú. Nielen sidhe-seers. Narodili sme sa sami a sami aj zomrieme. To miesto.
"Nechápem."
"Viem. Preto tu skackáš."

SILNÝ MOMENT





Týchto momentov som v celej sérii našla jednoznačne najviac. Knihy toho majú neskutočne veľa na zamyslenie sa. Múdrosti od Barronsa boli síce najlepšie, ale znovu som ich vďaka jeho "slovným prídavkom" nemohla citovať :) Každopádne tento výrok od Mac sa mi tiež hrozne páčil.

"Those who were so long imprisoned in ice and darkness seem to find the sunlight jarring, painful. The longer I walk around with this grief inside me, the more I understand that. It’s as if sunshine is a slap in the face that says, Look, the world’s all bright and shiny! Too bad you’re not." 

"Tým, čo sú dlho uväznení v ľade a temnote, sa zdá byť slnečný jas neznesiteľný, bolestivý. Čím dlhšie kráčam s týmto žiaľom v sebe, tým viac tomu rozumiem. Je to akoby boli slnečné lúče fackou na tvári, ktorá vám hovorí, Pozri, svet je celý rozžiarený a veselý! Škoda len, že ty nie si."


Ak vás táto rubrika zaujala, ste srdečne vítaní zapojiť sa :) Prečítajte si podrobne o čo ide a ako sa do QotW prihlásite na tomto mieste. Ak sa nechcete pridať ale radi by ste si aspoň prečítali príspevky ostatných účastníkov QotW, neváhajte použiť linky nižšie. V priebehu dňa by sa na väčšine z týchto blogov malo objaviť ich vlastné Quote of the Week.



1 komentár:

  1. Your web site traffic can be skyrocketed and it may even help you to acquire more natural backlinks.
    This is essential because search engines like yahoo often look at the prominence
    of keywords when searching for a website. How many sites link for
    a site - A sites popularity is measured firstly from the number
    of sites that directly link for your site.

    My page; ultimate demon review

    OdpovedaťOdstrániť