nedeľa 23. januára 2011

Pokračovanie Cizinky a dátum vydania knihy Váhání

Práve som dostala od českého vydavateľstva Plejáda veľmi potešujúci mail. Teda aspoň pre mňa a pre všetkých, ktorých som už stihla nakaziť sériou o sestričke z druhej svetovej vojny Claire, ktorá sa nečakane ocitla v minulosti a zamilovala sa tam do mladého škótskeho povstalca Jamieho.

Pokračovanie prvého dielu- Cizinka, ktorý vyšiel minulý rok, sa bude nazývať Vážka v jantaru (Dragonfly in Amber) a vyjsť by malo v apríli tohto roku. Pripravuje sa aj preklad doposiaľ môjho najobľúbenejšieho tretieho dielu, ktorý bude mať pravdepodobne názov Mořeplavec alebo Cestovatel (Voyager) a vyjsť by mal niekedy v októbri alebo novembri tohto roku. Dlhé čakanie medzi dvoma dielmi je veľmi logické a nevyhnutné, nakoľko jedna kniha má okolo 1000 strán a riešia sa v nej okrem iného aj historické udalosti a staré škótske nárečie, čo určite nie je sranda prekladať.
Tiež mi bolo povedané, že v budúcnosti plánujú vydať aj Gabaldonovej druhú ságu o Lordovi Johnovi (vedľajšia postava v ságe Cizinka). Tá by sa mala v kníhkupectve objaviť niekedy v auguste alebo septembri. Nakoľko Lorda Johna som ešte nečítala, neviem vám o tom viac povedať (iba že Lord John je gay:)) ale som rada, že konečne môžem ľudí bez výčitkov svedomia verbovať na Cizinku, keď už som si 100% istá, že vás po skončení prvého dielu nenechajú do konca života v nevedomosti :)
Inak znovu upozorňujem, že Gabaldonová píše pre dospelých a aj keď obsah jej kníh nemá také explicitné sexuálne scény ako napríklad J.R Ward alebo Sherrilyn Kenyonová (obidve preložené do cz alebo sk), určite  to neodporúčam čítať osobám mladším ako 18 rokov (posledná štvrtina Cizniky si vyžaduje silný žalúdok- a nie, nemám namysli bojové scény a veľa krvyprelievania). 
Och, a ešte je vhodné poznamenať, že knihy budú po vydaní k dispozícii aj na Slovensku! Juch juch:)


Ešte malá zmienka ak ste si nevšimli oznam v mojom Odkazovači - Druhý diel knihy Mrazení/Triaška od Maggie Stiefvaterovej v češtine vychádza 28.2.2011 a bude sa volať Váhání. Za informáciu veľká vďaka Syki.

2 komentáre:

  1. Právě teď cizinku čtu a musím říct, že je to něco úplně jiného než sem doteď četla, ale líbí se mi to a jsem ráda, že bude pokračování :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veronika: Som rada, že si sa zatiaľ nenechala odradiť práve tým, že je kniha trochu iná, než na čo sme tu všetci zvyknutí. Teším sa, že nesiem dobré správy:)

    OdpovedaťOdstrániť