pondelok 22. novembra 2010

VA: Vampire Academy #5 - Diskusia

Posledná diskusia je tu!!! Alebo budete ešte chcieť jednu na Last Sacrifice? :) Každopádne, ako som včera spomínala, od dnes sa už do VA príspevkov môže písať čokoľvek bez akéhokoľvek varovania pred spoilermi a preto všetko čo čítate, čítate na vlastnú zodpovednosť.
Čakali ste zvrat, ktorý sa udial v polke knihy už v SB? Ako ste na tom teraz s milovaním/nenávidením Adriana? Môžete napísať aj vaše hypotézy o Last Sacrifice, ale budeme sa tomu venovať aj neskôr, takže si ešte nejaké svoje teórie nechajte v zálohe :)
Ešte sa vám chcem znovu ospravedlniť, ale tak to vyzerá, že ani dnes ešte nebude nový súťažný formulár. Celé dopoludnie som zabila písaním recenzie k Outlanderovi a teraz musím poobede dobiehať školu takže nebudem mať čas nič vymýšľať. Netvrdím, že už dnes nepribudne žiaden článok (aj keď pravdepodobne nepribudne), ale na napísanie klasického "zhrňovacieho" týždenného príspevku potrebujem príliš veľa času, ktorý momentálne nemám.
Nezabúdajte ale stránku preventívne kontrolovať kvôli bonusovým otázkam, tie už sú vymyslené a môžu sa objaviť kedykoľvek :)

A tu je ešte česká anotácia k Spirit Bound/Spoutáni magií:

Dimitrij dal Rose poslední šanci, aby se rozhodla. Její volba však byla špatná…
Po dlouhé a strastiplné cestě na Sibiř, kam se vydala hledat milovaného Dimitrije, se Rose vrací na Akademii svatého Vladimíra, ke své nejlepší kamarádce Lisse a ostatním. Maturita se rychle blíží a dívky se už nemohou dočkat opravdového života za železnou branou Akademie. Avšak Rose stále s bolestí v srdci vzpomíná na Dimitrije, kterého přes všechno zlé nedokáže přestat milovat.
Nedokázala ho zabít, když dostala šanci. A v blízké budoucnosti se možná začnou naplňovat její nejhorší sny: Dimitrij ochutnal její krev a Rose v hloubi duše ví, že ji pronásleduje. Přesto se stále nevzdává naděje na Dimitrijovu záchranu – otázkou ovšem zůstává, jestli se jí ho podaří zachránit dřív, než ji Dimitrij zabije a promění ve Strigojku. Bude jejich láska opravdu věčná?

29 komentárov:

  1. V diskusií ku prvej časti si spomínala, že si tam niekde videla nejakú narážku na to, čo sa stane v piatej... čo to bolo? :D
    (Knihu obkecám, až keď ju tak za hodinku dorazím :P)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak ja ti za hodinku poviem tu narážku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pri predchádzajúcich diskusiách som mala hlavu plnú myšlienok na SB a teraz, keď došlo na lámanie chleba, akosi neviem čo by som mala povedať :D Tak to len zhrniem: SB nie je môj najobľúbenejší diel, niečo mi v tom chýbalo alebo v tom naopak bolo niečo, čo tam byť nemuselo. Neviem. V každom prípade som bola dosť nešťastná z toho, ako to s Dimitrim napokon dopadlo - osobne som očakávala, že bude skôr Rose prosiť o odpustenie a nie ju odháňať preč. No na druhej strane mohol v tom všetkom vďaka tomu vyniknúť Adrian, ktorého som si fakt obľúbila. Teraz už si nie som istá tým, či fandím skôr jemu alebo Dimitrimi, no v každom prípade - ak to obaja prežijú - budem spokojná nech už skončí s kýmkoľvek :D Mimoriadne ale oceňujem ten koniec. To som naozaj nečakala. A keď som videla poslednú stranu, odmietala som uveriť tomu, že v tej knihe nechýba ešte jedna kapitola :D

    Okej, viac ma toho nenapadá :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miška: Já očekávala to samé :D Byla jsem naštvaná na Dimitriho, že Rose odhání a naopak jsem ho zase chápala. Jenže mě štvalo, jak všechno připisoval Lisse. Jasně, udělala toho moc a v tomto díle mi byla fakt sympatická, jak chtěla pomoci Rose a dokonce se kvůli ní i učila, jak zacházet s kůlem (aneb sbližování s Christianem), ale přece jen. Dimka by bez Rose a jejího pátrání po Viktorově bratrovi a zjišťování, co se dalo, byl stále Strigoj.

    Judit: Taky mě to zajímá, jaká narážka? :D

    Jinak, SB je prostě hrozné. Hrozné v tom, že se to ukončí v tom nejnapínavějším a to, že Rose obviní z vraždy. Nevím proč, ale mám pocit, že za to nějak může Viktor nebo Tasha.

    Adriana pořád ráda mám, ale vzhledem k tomu, že v tomto případě chci šťastný konec, nechci, aby Rose stál v cestě být s Dimkou.
    Na tuhle diskuzi jsem se těšila - už se těším na vaše teorie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No tá veta bola v prvej polovici VA#1 a bolo to po tom, čo Tatiana zvozila Lissu za to, že s Rose utiekli. Ponížila ju pred všetkými a Rose na ňu za to bola hrozne naštvaná:
    Rose:"I'll kill her, you know. The queen, not Natalie. Screw the guardians. I'll do it. She can't get away with that.”
    Lissa:"God, Rose! Don't say that. They'll arrest you for treason. Just let it go.”

    Tak si myslím, že Richelle to tam nedala úplne náhodou :)

    Inak ja som na jednej strane rada, že Adrian dostal viac priestoru ale ako som už viackrát povedala, v mojom svete neexistuje šťastný koniec bez Dimitriho a Rose spolu, takže v tomto ohľade Adrianovi nefandím.
    Ja som bola spokojná s Dimitriho reakciou a správaním k Rose, viac by ma štvalo, ak by si myslel, že to čo urobí napraví ospravedlňovaním sa. On vie, že vykonal niečo hrozné a že si ju nezaslúži ale na druhej strane podľa toho ako sa jej zastal keď ju zatýkali všetci vidíme, ako veľmi ju miluje a trpí. Tie jeho kecy som mu neuverila ani na sekundu.
    Ja som myslela, že ak nastane situácia, že Dimitri sa odstane Strigoiom a bude znovu Dimitri tak si nebude pamätať všetko. Ale Richelle mu nič nedarovala, Dimitri si pamätá všetko čo povedal, čo vykonal a to je to najhoršie a preto ho chápem, že je taký aký je.
    Čo sa týka vraždy, najprv som bola presvedčená, že to bola nejaká minoritná postava, napr. Ambrose alebo Tasha, ale teraz začínam uvažovať na tým, či nám tie teasery okrem toho, že nás hrozne hnevajú ešte nechcú naznačiť, že vrahom bol predsa len niekto z postáv, ktoré v nich sú, alebo ešte len budú zmienené. (tj. hlavné postavy)
    Och a ešte taký jeden môj malý postreh, všimnite si poradie, v akom uverejňujú treilery: Christian, Lissa, Adrian...ak bude nasledovať Dimitri a Rose, uvedomte si, že oni dvaja sú vedľa seba :) nie Dimtiri Adrian a Rose ale Adrian Dimitri a Rose. Viem, že je to hrozná špekulácia ale napríklad ja vždy keď píšem všetky mená do jednej vety tak dávam Dimitriho meno spolu s Rosiným. Len preto, lebo ich rada vidím vedľa seba :)
    ok už končím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Spirit Bound nebyl úplně můj šálek kávy, po skvělém SK a BP to byl trochu "letdown".
    Adriana mám s konečnou platností moc ráda, Dimitri mě naprosto vytočil svým chováním - ví, jak moc jí ublížil, a ubližuje jí dál, tím jak se od ní odtahuje...naprosto nechápu.
    Uznávám ale, že ten konec mě překvapil, absolutně už jsem nečekala, že útěk z věznice mohli vystopovat až k Rose.. a ono BANG - nešlo o Viktora ale o vraždu královny. Tohle a scéna, kdy Rose Dimitri bránil bylo nelepší (já vím, jsem drama queen).

    Judit: obdivuju tvoje myšlenkové pochody a všímavost, jen si myslím, že naschvál to bude Adrian - Rose - Dimitri aby vedle sebe měla Rose oba dva :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Seesen: Lenže Dimitri nevie, ako veľmi Rose ubližuje. On totiž vie o Adrianovi a aj keď sa správal, že mu to je jedno, určite tam došlo k zraneniu mužskej pýchy a aj niečoho viac...podľa mňa si Dimitri jednoducho neuvedomuje, ako veľmi jej ubližuje a aj keby áno, sebe ubližuje ešte viac a to je pre neho to hlavné. Aby sa trestal najhorším spôsobom, aký je pre neho možný...

    Schválne som zvedavá, koho trailer bude najbližšie, zajtra sa to už dozvieme pretože vyjde ďalšia teaser veta :) ale keď to bude Dimitri, pamätajte že som vám hovorila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. LucilleDanion: Tie Lissa/Christian chvíľky som si neskutočne užívala :D A naozaj vtedy Lissa prestávala byť tak nehorázne otravná :D

    Judit: Vo väčšine z toho, čo si napísala, s tebou súhlasím. Richelle to napísala dobre, napísala prirodzenú reakciu, akú som očakávala - ale nie v taktomto... silnom slova zmysle. Dimitri sa správal sebecky. Pamätal si všetko, čo Rose urobil, no nikdy ju nepoprosil o odpustenie. To, že by mu Rose okamžite odpustila, to už je iná vec, ale ide mi o princíp - ublížil jej, chcel ju premeniť, v istej chvíli aj zabiť. Hm, hovorím z cesty? Možno, ale ja sa cez to nedokážem preniesť. Navyše som stále čakala na okamih, kedy sa Rose postaví a bude ho ignorovať - presne tak ako to robila v závere, ale ona nič. Iritovalo ma ako za ním doliezala a snažila sa ho presvedčiť o tom, že ju stále miluje. Všetci vieme, že jeho slová mali nulovú platnosť, ale Rose si mala zachovať svoju hrdosť. Takže v podstate musím skonštatovať, že problémom pre mňa nebolo Dimitriho správanie, ale skôr to Rosine :D Ďakujem, už v tom mám jasno :D

    Toľko k tomu. Sú chvíle, kedy u mňa jednoducho láska a romantika zvíťaziť nedokážu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Miška: No jo, to máš pravdu. Vlastně to mě na tom taky štvalo, jak ho navštívila a snažila se ho přesvědčit, že jí miluje, což bylo trochu zoufalý. Rose vždycky byla taková rázná osoba, nenechajíc se vyvést z míry, věčně ,nafoukaná' a sebevědomá. Ale když jde o Dimku, všechno jde asi stranou. To se mi na ní líbilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Miška: Úplne chápem tvoje argumenty a dávam ti za pravdu. Rose sa nesprávala ako Rose, ktorú sme poznali a na ktorú sme boli zvyknutí. Dimitri sa správal sebecky. O tom niet pochýb. Na druhej strane som 100% s LucilleDanion v tom, že keď ide o Dimitriho, všetko ide stranou. Rose sa možno nemala zachovať tak ako sa zachovala a nemala sa mu vnucovať. A my dobre vieme, že sa cez všetko snažila preniesť. "Biting Scene" s Adrianom je nám svedkom. Lenže Dimitri je proste Dimitri. Myslela si, že o neho prišla a odrazu bol tam, živý a zdravý a mne sa páčilo, že na chvíľu vypla rozum a riadila sa srdcom. Ktoré jej hovorilo bojovať o Dimku :)
    Čo sa týka ospravedlnenia ja verím tomu, že z Dimitriho strany sa ho ešte dočkáme, chce to len čas. Dimitri ešte o Rose musí zabojovať. MUSÍ!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tak, keď sa konečne dostanem na net, tak je tu už všetko napísané :D Takže ja len zhrniem podľa seba - SB je môj najneobľúbnenejší diel. Vadilo mi na nom, strašne, že mi tam chýbal akýsi úvod, dej, a záver. Hneď na začiatku máme akciu, potom ďalšiu akciu, potom nudu, potom ďalšiu akciu, potom nudu, potom chvíle, kedy si Dimitriho želáte zabiť, potom zabiť Rose (Adrian je už dávno mŕtvy^^) :D Pak, v scéne s kaviarňou musím povedať, že som Rose a Dimitrimu odpustila (ale Adrian - ten je predsa len mŕtvy :D) úplne, pak šok, a pak koniec.
    Kniha mi vôbec neprišla ucelená, čo ja viem.
    Potom mi dosť vadili postavy. V poslednom diely som konečne, konečne začala mať rada Lissu (vďaka Bohu, že existuje Christian :D), ale Dimitri svojím správaním.. to som nechápala vôbec. Hovorí tam, že jej ublížil, a bla bla, a neuvedomuje si, že jej ubližuje aj naďalej, a to sa ani nemôže vyhovárať na strigoistvo.
    Rose ako drzá a sarkastická deva sa tam takmer vytráca (samozrejme, až na sanctimonious bitch, kde hviezdila xD), mení sa na mierne hysterickú kôpku. Mňa by zaujímalo, kde sa podel Dimitriho sľub, že nedovolí, aby sa zbláznila. Pretože Rose už mi trochu šialenú pripomínala.
    K teoriám.. nateraz nič, ten príspevok nechcem natiahnúť ešte viac. Chcela by som sa naučiť písať krátke vety :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Po tom co jsem si tu přečetla,jsem zvědavá jak se mi bude SB líbit.Většinou z toho moc nadšený nejste jak koukam...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Tak teraz sa mi nejak nepozdávajú vzťahy medzi Dimitrijom, Rose a Adrianom. Príde mi to také nevyrovnané ale oblubila som si Adriana takže by mi nevadilo aj keby s ním Rose nakoniec skončila a odkopla Dimitrija. A ten koniec ... ja som si vážne myslela že som si neičo zle preložila!! takto to ukončiť to je odvaha. Trochu mi vadilo že takmer vštok dej sa odohráva na tom královskom dvore alebo kde to je. Pri posledných kapitolách som bola napätá očakávanim. Moj koniec bolo určite obvinenie z vraždy ale posledná kvapka bol Rosin oťec ako obhájca. To nemalo chybu. Kikus

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Odkopla Dimitrija.Och. Bože. Toto som nemala čítať.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Kikus: Ale inak gratulujem k prečítaniu dvoch posledných kníh v angličtine :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Hm... ako som si uvedomila... Tatianu (Fí, tak isto sa volá jedno dievča z ulice. A mám synovca, čo sa volá Adrian. A do školy chodí do prváku nejaký bielorus, čo sa volá Dimitrij!!! OMG!!!) mám od tej doby, ako je mŕtva, celkom rada :D A už ani neviem, čo povedať... :D Adrian si ma stále nezískal a nezískal, a jediné prekvapenie pre mňa bolo asi to, že Lissa má niekde strateného súrodenca, ostatné som poznala zo spoilerov... :-/ Hmm... odchádzam ohodnotiť na Goodreads a potom pokomentovať všetky tie spoilerové trailery :D

    OdpovedaťOdstrániť
  17. ...ako sa tak divím, s tým "vrátim sa o hodinu" mi to teda moc nevyšlo... xD

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ja som Adriana neznášala najviac v päťke. V trojke a štvorke mi prišiel v pohode, taký že mi nezavadzal ale v Blood Promise bol všade tam, kde mal byť Dimitri a to už ma štvalo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Dalo by se říct, že v SB mě nejvíc zaskočilo to, že Richelle nenechala Dimitrije Strigojem až do posledního dílu a člověkem se stal už teď.. to jsem ovšem ještě nevěděla, že i v šestce bude co řešit.. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  20. kočeny prosííím - hocikto, ak máte, prosím pošlite mi na mail audiobook - nemám čas čítať, tak nech som s vami a VA aspoň takto
    dorota.mermaid@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  21. mhm, co napsat, jako je pravdou, že jsem celý začátek čekala, když už se ten červenooký Dimitri zjeví a učiní zadost svým "milostným" dopisům :-D takže jsem si kapitoly bez něj asi užila míň a přišly mi maličko zdlouhavé... ale když jsem teď 5 díl prozměnu poslouchala (přesně jsem věděla kdy a kde D čekat) podařilo se mi do děje více se ponořit a tím si oh i užít...
    5 je plná vyřčených, nýbrž nezoodpovězených otázek - Richelle hold ví jak gradovat napětí z konce série ;-)

    byo mi jasné, že Dimitriho nemůžou nechat Srigojem a po tom, co ho Rose ve 4 nezabila, už nám všem bylo jasné, že v SB se můžeme těšit na hunt a Lissino čáry-máry... nicméně to, že jsem předvídala děj mi z nějakého důvodu nevadilo, naopak při čtění to pak působilo jako milý stimul ;-)

    přeměna D a jeho následné odtažité chování k Rose - njn, prostě celý on, je fajn, že autorka takhle napíná ale přesto je čtenářovi jasné, že je to jen póza muše zžíraného výčitky... viz scéna na konci knihy z kavárny, když přišli Rose zatknout... jeden brání druhého nice...

    musím říst, že jak je mi Lissa nepříjemná, tak za tenhle díl má u mě malé bezvýznamné plus :-D

    jo ještě ke vztahu A/R - když já mm toho A tak ráda, ale k Rose mi vždycky bude patřit Dimitri
    (to Judit: ten konemt s odkopnutím Dimitriho - ehm, reagovala jsem na něj stejně :-D po tom, co se mi podařilo rozmrkat vytřeštěný pohled :-D)

    okay, už mělu blbosti - nehledejte v mých myšlekových pochodech nějaké souvisloti - nejsou tam :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Keď tak pozerám na všetky naše myšlienkové pochody zhrnuté do obrovských komentov, málokto im dal nejaký poriadok :D (nechcem tým nikoho uraziť, zahŕňam tam aj seba)
    Ťažko však dáš do laty obrovský počet pocitov, keď dočítaš niečo také ako Meadovej knihu takže mne absolútne nevadí, ak tie veci nedávajú tak úplne zmysel. Zatiaľ sa mi nestalo, žeby som niečo nepochopila

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Konečne!!! sa môžem pridať - juj ženy, tak sa tešííím :)
    Podľa mňa Tatianu zabil Ambrose - na jej požiadanie alebo ona sama sa, ale asi skôr on - akože Last sacrifice - aby pohla nejaké veci.
    A ak nie to, tak potom niekto z rodín - aby presadil svoju vec.

    Dimitri... poviem vám, je to kríza - neverím tým blábolom, že nie je schopný nikoho milovať - to len tvrdí, lebo sa hanbí za to, čo urobil Rose a už ju nechce viac zraniť, a myslí si, že si ju nezaslúži, atď., takže dobrovoľne trpí...
    hej, asi je to hlúposť a neviem prečo mi to napadlo, ale - mohol ju zabiť on? neviem prečo by to robil, ale...
    žeby v ňom ostalo niečo, čo tam nemá byť?...

    Momentálne sa fakt neviem rozhodnúť s kým by mala Rose skončiť. Pri každej inej knihe som bola za First Love (aj pri tejto, až po Spirit Bound), ale teraz... absolútne idem s Richelle a tým, ako vykresľuje Rosine pocity - pre mňa sa musí ešte niečo stať (a toho bude určite dosť ;)), aby som sa priklonila na jednú alebo druhú stranu.

    Proste wau - teším sa na ďalší diel.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Dorota: taky mě napadlo, že by to mohl být Dimitri! Tak nějak pro větší dobro, že by se "obětoval" aby zabránil smrtem mladých dhampirů, říkala jsem si, že by to pro něj mohlo být citlivé téma, když zvážíme jeho mladší sestry.. Ale pak jsem to zavrhla s tím, že přece na každém kroku s ním byla ta jeho "ochranka".
    P.S. teď když to s tou obětí posobě čtu, napadla mě další ďábelská myšlenka, že by tohla byla ta Last Sacrifice? :O

    OdpovedaťOdstrániť
  25. dodatek: Blbost blbost! Proč by to Dimitri chtěl házet na Rose? To NE. Tenhle scénář jedině za okolností, že by tam ty falešné důkazy nastražil někdo jiný.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Nemôžem povedať, že nechápem tie z vás, čo si nie ste úplne isté, s kým by ste chceli Rose vidieť, ale ja jednoducho nevidím, nedokážem si predstaviť tú možnosť, že Rose skončí s Adrianom. Nie po tom, čo som si znovu prečítala prvé tri knihy. Nechcem predbiehať svoj článok, ktorý pripravujem už mesiac ale poviem len toľko, že situácia že Rose a Dimitri neskončia spolu by bola úplne absurdná podľa toho, akým smerom sa séria od začiatku uberá. Jednoducho by to bol nonsens.

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Seesen: To je presne to, na čom sa vždy zaseknem ja...už už mám nejakú teóriu, ale potom si hovorím: "Prečo by tá osoba chcela ublížiť Rose?"
    A som na začiatku presne tam, kde som bola.

    OdpovedaťOdstrániť
  28. mhm, zní to smyslupně (narážím na to, že by Rose "měla" skončit s D), ale co když autorka chce šokovat a Adrian jí přirostl k srdci - stejně tak jako i některým čtenářům, kteří tenhle ship podporují... je to těžké...
    Nicméně, taky se přikláním k verzi D/R konci ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Díky Judit bol to pre mňa úspech ale treba prečítať aj LS takž dúfam že Richelle nebude používat moc fráz to neviem ako by dopadlo. Kikus

    OdpovedaťOdstrániť