nedeľa 14. novembra 2010

VA: Vampire Academy #4 - Diskusia

Pred tým, než odkvecnem ku knihe, ešte ostáva urobiť jeden post.
Dobre hádate, otvára sa diskusia k 4. dielu VA - Krvavý Slib aneb Blood Promise. Táto kniha je všeobecne označovaná za najslabší článok celej série, hoci ja osobne som si radikálnu zmenu nálady užila na 100%. A čo vy, aké sú vaše dojmy z čítania?
Zajtra ešte pošlem zhodnotenie formulárov pre 2. týždeň (Frostbite) a zverejním ďalší formulár, no dnes už si dávam pokoj.
Znovu radšej upozorním 2 ľudí, ktorí ešte nemajú prečítaný BP aby nechodili do diskusie, než aby som mala upozorňovať 9 ľudí, aby označovali všetky spoilery. Takže píšte si v komentároch čo chcete a ostatní sa poponáhľajte s čítaním, aby ste sa k nám mohli pridať :)

Apropo nezabúdate odpočítavať? Už len 22 dní do vydania Last Sacrifice!


Česká anotácia: (SPOILERY ak ste nečítali predchádzajúce diely)


Život Rose Hathawayové nebude už nikdy stejný. Po nelítostném útoku na Akademii zemřelo hodně Morojů i dhampýrů. Ti, kteří přežili, jsou na tom ještě hůř: musejí se vyrovnat se smrtí kamarádů. A Rosin krk nyní zdobí tetování, které všem zvěstuje, že zabila bezpočet Strigojů.
Jen jedna oběť je však důležitá… Dimitrij Belikov. Rose podstoupila bolestnou volbu, opustila Akademii i svou nejlepší kamarádku Lissu, poslední žijící dragomirskou princeznu, a vydala se pronásledovat muže, kterého miluje. Musela dojít až na kraj světa, aby Dimitrije našla a mohla tak splnit krvavý slib, který mu dala. Až ale nastane okamžik rozhodnutí, bude Dimitrij stále chtít, aby ho raději zabila, než aby žil jako stvůra?
V sázce je teď úplně všechno. Zranitelná a osamocená Rose se ocitá ve světě, který je pro ni stejně neznámý jako nebezpečný. Najde v sobě dost sil, aby Dimitrije zničila? Anebo se obětuje ve jménu nesmrtelné lásky?

19 komentárov:

  1. Milujem tú atmosféru. Baia, huntenie Strigoiov v Novosibirsku... úvod do časti s Dimitrim ma trochu sklamal (chcem späť starého Dimkuuuuuu! :´-(), ale Rosin útek je zatiaľ pre mňa jeden z masterpieceov celej série. A akčná scéna na konci tiež jedna z najlepších, ak nie vôbec tá najlepšia :P

    Čo ma ale strašne štvalo boli tie výlety za Lissou... keď si človek chce užívať matičku Rus a namiesto toho musí sledovať starú nudnú VA... Avery mi úprimne liezla na nervy, len som celú knihu čakala, akú má motiváciu vtierať sa ku Lisse, ani na chvíľu som ju nebrala ako kladnú postavu :D

    Inak, interesantné, ako každý druhý Rus hovorí plynule anglicky... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Když vyšlo Blood promise v angličtině, nemohla jsem prostě čekat na překlad a tak jsem se do toho pustila sama, ačkoliv má angličtina zas tak skvělá není. Důkladně jsem si překládala jen ty nejdůležitější části, ty další jsem prostě přeskočila, nebo odflákla s překladem. Jsem hold nedočkavé dítě :D
    Tvrdila jsem, že je to snad nejhorší díl, co vyšel a byla zdeprimována osudem Rose a Dimky.
    Jenže pak to konečně vyšlo v Čr a já měním názor. Rozhodně není nejhorší, vlastně ani nedokážu říct, jaký s VA je horší, než ostatní, to je na tom to hezké.
    První knížka stmívání před vypuknutím šílenství byla vcelku pěkná, jenže další díly fakt katastrofální.
    U VA to tak není.
    Blood Promise je podle mě perfektní, jako minulé i nadcházející díly.
    Strašně mě překvapila Avery a i Lissa, jak dala otrávenému Reedovi pěstí. Vážně mě nenapadlo, že by se to mohlo takhle vyvrbit.
    "Old man" byl skvělý a musím uznat, že jakmile se zmínila jeho snědá pleť, hned mě napadlo, že s Rose má cosi společného.
    Sydney jako postavu moc ohodnotit neumím, většinou tam vystupovala jako někdo, kdo byl tichý a nimral se v jídle.
    Toť k novým (asi důležitějším, než Strigojové ze strany Dimky )postavám, docela by mě zajímalo, co si o nich myslíte vy :)

    A ačkoliv jsem pořád team Dimitri (Nikdy nevím, jestli Dimitri, nebo Dimitrij :D) mě v BP pěkně štval. Chtěla jsem zpátky toho starého Dimku!

    A ponaučení, co mi z toho vyplynulo? Pořádně číst a překládat i každou maličkost.
    A to jsem naštěstí udělala i s SB :)
    (Zdá se mi to, nebo v tom jednom příspěvku jsem napsala víc smajlíků, než emo mládež? :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Luu: Já jsem se u Avery bála, aby nepřebrala Rose Lissu. Nenáviděla jsem jí už skoro od začátku :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Judit: A nemusíš se bát, že bych zapomněla, za jak dlouho knížka vyjde, počítám každý den! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To, čo teraz idem písať o BP bude vyplývať len z mojej úbohej pamäte, keďže som to naposledy čítala pre vyše rokom (dnes ešte len začínam druhé kolo) tak dúfam, že nebudem splietať príliš veľa.
    Úplne súhlasím s LucilleDanion, VA je jedna z mála sérií, kde sa to nezhoršuje z knihy na knihu, ale kde je každá jedná časť výnimočná a udrží vašu pozornosť.
    Nie ste v tom samy, ja si tiež neprajem nič iné než späť starého Dimku a stále sa vraciam k scéne, keď sa na seba v Shadow Kiss poslednýkrát usmiali a ich hlavy boli plné myšlienok na spoločnú budúcnosť...Blood Promise mi prišiel ako taký sen. Niečo, čo sa akoby odohrávalo úplne mimo mňa a hlavne niečo, z čoho som sa chcela zobudiť.
    Čítať o Rusku bolo nádherné, hoci nie úplne autentické (ako už poznamenala Luu) kaďže každý druhý Rus vedel plynule po anglicky...
    jedna z najlepších scén pre mňa asi bola tá, keď je Rose s Dimitrim a Dimitri má ako keby nejaký záblesk "normálnosti" keď sa bavia o jeho rodine. Na jednej strane mi to dodalo nádej, na druhej som v tom videla ešte väčšiu tragédiu, pretože som si uvedomila, že on nie je len nejaká príšera, ktorá sa "vytvorila" namiesto Dimitriho ale že je to stále Dimitri. Dimitri vrah, Dimitri bez duše. To bolo pre mňa to najtragickejšie na celom dieli.
    Inak čo sa týka bočných postáv, na Avery si už takmer nespomínam, bolo to cele divné, taká tá vedľajšia dejová línia o ktorú som sa veľmi nezaujímala, lebo začínala aj končila v BP. Sydney mi bola sympatická a stále čakám, aký význam má v celej sérii, pretože sme si jej zatiaľ veľa neužili. neverím tomu, že by ju Richelle vytvorila čisto len pre Blood Promise, takže nám ostáva iba čakať.
    PS: Emáci dávajú veľa smajlíkov? Do čerta asi si budem musieť dať nejaký detox aby som nerobila mylné dojmy :) (tento smajlík sa neráta)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pro mě to vůbec nebyl nejslabší článek (když pominu nudný prostředek, kde si Rose užívá postavení ruské vdovy). Změnu prostředí jsem si taky užila a druhá polovina byla bezvadná. Celkově se mi líbil ten trochu psychologický přístup v druhé půlce.
    Sydney mě hrozně bavila a byla mi sympatická, doufám že ji ještě uvidíme, miluju jíjí "evil creatures of the night" přístup :)
    I Adrian si u mě dál získával plusové body (začala jsem ho mít ráda už i v trojce).
    S tím jazykovým nadáním Rusů souhlasím s Luu, to bylo opravdu vtipné - korunu tomu nasadila předstírající babička :D
    Dimitri...co k němu dodat..lepší eviil creature of the night Dimka než žádný Dimka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja si tiež nemyslím, že by VA séria mala nejaký slabý článok. Poznám tam len scény, ktoré mám rada, scény, ktoré občas preskočím a scény, ktoré milujem, ale vcelku je to úžasný príbeh bez jediného mínusu. Takže čo sa týka štvrtého dielu, mám ho rada, ale nedokázala som sa úplne preniesť cez to, čo sa tam dialo. Prvá časť hlavnej línie týkajúcej sa Rose bola dobrá, páčila sa mi, páčilo sa mi predovšetkým to, ako Rose spomínala na Dimitriho, človek si tak potom jeho strany pripúšťal o niečo menej. Tie občasné skoky do Lissinej mysle mi občas prekážali, ale len vo chvíľach, keď tam nebol Christian (čo mi vlastne na BP vadí najviac - hrozne málo Christiana). No v momente, keď sa tam objavil "evil" Dimitri, som mala dojem, ako by to bol úplne iný príbeh. Je to ako povedala Judit, nebol to niekto iný, bol to stále ten istý Dimitri len trochu... zlý. A práve vďaka tomu, že sme Dimitriho poznali ako toho hrdinu, ktorý napokon vždy zachránil deň, bolo omnoho jednoduchšie vžiť sa do Rosiných pocitov. Je to Dimitri? Nie je to Dimitri? Čo je na ňom také ako predtým? A ako to s ním vlastne dopadne? Úprimne? Celý ten čas som dúfala v zázrak. Jedno veľké BUM a Dimitri bude taký ako predtým. Ale nič z toho sa nestalo. Pre mňa jeho premena nebola sklamaním, ale niečím, čo nedokážem akceptovať. Stalo sa to, tak to napísala, nenadávam kvôli tomu na autorku, ale nechápem to.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ešte som chcela podotknúť, že som väčšinu prvej polovičky tejto knihy prefňukala a to sa tam vlastne ani nič také úžasné nedialo :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ad posledný príspevok od Mišky - Inak aj to ja :D Neuveriteľné, nepochopiteľné, až niekde to Dimitriho pohrebu som bola stále v slzách... :D Nechápem, ako to Meadová robí, že všetky pocity opíše tak naturalisticky, že z toho aj také povahy ako ja kolabujú :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Takže, môj úžasný Blood promise :) Nechápem, prečo ho označujú za ten najhorší, BP je môj najobľúbenejší diel:D
    To, ako Rose spomínala, bolo dojemné, a scéna pri táboráku (ako to Seesen nazvala: kde si Rose užívá postavení ruské vdovy) bola asi moja najobľúbenejšía z celej série. Nie preto, že tam nebol Dimitri, ale fakt mám nervy, keď sa postavy tvária, že im nič nie je a v podstate skáčem od radosti, keď prejavia city nielen v tom, že niekoho bezhranične milujú, ale aj v tom, že nie sú celkom ok.
    Samozrejme naopak od ostatných, scény od samého začiatku až po "Don't hesistate" som si užívala ako žiadne iné. Od tadiaľ to bola fakt psychologická dráma, kde som len rozmýšľala, či je naozaj strigoiský a naozaj zlý, alebo z neho bude výnimka - dobrý strigoj; či miluje Rose etc.
    A! chcem upozorniť na úžasný koniec (BP má podľa mňa najzaklincovanejší koniec, aký v knihe poznám), v momente, kde vytiahla z obálky stake (nevie mi napadnúť, ako je to slovensky) som asi na polminúty prestala dýchať a ešte minimálne pol hodinu som sa len dívala pred seba a predýchavala to.
    Avery a Lissa line nekomentujem, prišla mi tam zbytočná(A)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nepřijde mi jako jedna z nejhorších,když pominete pár nezáživných a zbytečných pasáží,tak se příběh spíš zlepšuje.
    Například Rosin otec,který byl pro ní kamuflovaný celou knihu,ale pro nás už ze začátku hlodala myšlenka,že by to tak mohlo být.Část kde z Rose dělají vdovu mě zrovna nenadchla,ale to jak se setká s Dimikou a on řekne že přišla o moment překvapení,nemohla jsem přestat číst.
    Nehledě na to,že Lisse hrozí skryté nebezpečí v podobě Avery,Adrianova starost a Dimkovo fanatický rozhodnutí udělat z Rose buď strigojku nebo ji zabít,mě nechalo v mírném očekávání nějakýho zvratu.
    No jen tak dál,ať se nám to pěkně zamotává:)Protože VA je jedna ze sérií na kterou vážně nenechám dopustit.Ikdyž o BP trvdí,že je nejhorší.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Mhm, dnes ráno jsem doposlouchala BP audiobook - ono číst si v 5 ráno v autobuse asi fakt nejde...

    Ale k věci. 4 kniha mi příjda jako jedna z nejcitovějších... Narážím samozřejmě na Rosin pobyt u Belikových, její věznění v domě plném Srigojů, ale hlavně narážím na konec knihy... Když jsem onu pasáž četla prvně, snad jsem ani nedýchala.

    Richelle vše promyslela do posledního detailu - klobouk dolů. Opravdu se jí povedlo skloubit nemožné. Srdcervoucí scénu s bojovími chvilkmi, které nepřečnívaly a dialogy, které nebyly přehnaně přeslazené nebo banální... Naopak obyčejnou větou "That’s what I was supposed to say…" (ááá) dokázala dát onomu momentu to, co se jinému autorovi nemusí povest ani zdlouhavými souvětími...

    Btw souhlasím s Judit - Sydney mi taky padla do oka a youfám, že ji "uvidíme" i v LS...

    OdpovedaťOdstrániť
  13. (Prvé stránky SB)
    V BP bolo strašne veľa super časťí. V priebehu čítania som skoro vôbec nedýchala. Veľmi sa mi páčili časti v Baia alebo rozhovori so Sydney. Prekvapil ma Dimitriho pohreb a to aký bol on sám . Chcem stareho dimitriho tento je tak strašný a ja som si vážne myslela že ho Rose zabila ale keď prišiel jeho list som pol minútu nemohla uveriť čo čítam. Žmolím oči až sú červené ale ešťe teraz nechápem jako to že nezomrel keď o prebodla... vraj láaska ale to je divné. Sice som rada že neni mŕtvy ale aj tak je strigoj. som napätá jak struna čo sa bude diať v SB. Kikus

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Jejda, koukám že ruská vdova se ujala, to jsem nečekala :)
    Kromě všech těch scén které už jste zmiňovaly, mi jako jedna z nejsilnějších přišla ta, kde byl Adrian naposledy Rose navštívit ve snu, to jak se pohádali, to jak Rose odmítla vrátit se za Lisou a řekla mu že je konečně poprvé v životě šťastná.. a on si všiml, že má všude na krku modřiny.. Věděla jsem, že z ní mluví endorfiny ale i tak mi z toho bylo úzko :/

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Rose zase ukázala, že má charakter, Lissa se prakticky zbláznila, Avery byla nesympatická mrcha a co je hlavní, chyběl mi starej dobrej Dimitrij bez červených očí!

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Nicole to všetko zhrnula :)

    inak ospravedlňujem sa, že dnes nebola žiadna VA aktuálka ale cestujem domov a potrebovala som odoslať aspoň tú recenziu takže mi už na nič iné neostal čas. Sľubujem zajtra niečo nové.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Judita!!!!!
    Keď ťa stretnem, tak uvidíš!
    Skoro mi srdce vyskočilo! To je niečo neskutočné... Človek si myslí, že už sa môže ukľudniť a prd - stále niečo nové vyskakuje.
    Rozhodne zatiaľ najlepšia časť... nemáš čas čítať komenty a pripájať sa - pred 5 minútami som dočítala a mám toho do školy toľko, že konec, ale musela som ti napísať.
    Chápem tvoje rozorvané pocity v lete - absolútne a teším sa na pokračovanie, aj keď sa zdá, že budem meškať...

    OdpovedaťOdstrániť
  18. pozerám, že si v zdraví prežila skutočnosť, že Dimitri nie je "dobrý Strigoi" :D

    OdpovedaťOdstrániť