pondelok 1. novembra 2010

VA: Vampire Academy #2 - Diskusia

Bez zbytočných kecov okolo otváram diskusiu ku knihe Frostbite/Mrazivý Polibek. Ako som už spomínala, nemusíte to s tým uvádzaním kapitol tak hrotiť, ale do piatku prosím dajte pozor, aby ste všetky spoilery náležite označili.

Česká anotácia


Rose Hathawayová se topí v problémech. Její úžasný učitel Dimitrij jako by ji přehlížel, Mason ji naopak zavaluje milostnými návrhy, které ona nechce přijmout, a navíc na akademii zaútočili smrtonosní Strigojové! Škola je plná strážců, přijíždí dokonce i Rosina matka Janine. Nic z toho však nestačí, a tak se studenti i profesoři vydávají na vánoční prázdniny do Idaha, kde snad budou v bezpečí. V luxusním horském středisku mají všechno, na co si vzpomenou. Chybí jen to nejdůležitější – jistota, že je Strigojové nenajdou a nezničí. Tři studenti se proto vydávají zpět do akademie, aby se Strigoji svedli konečný a vítězný souboj. Když se to dozví Rose, vyrazí za nimi, aby jim pomohla. Nemá ale nejmenší tušení, že se ocitla v takovém nebezpečí, jaké si do té doby ani neuměla představit. A jediným jejím ochráncem je Christian...

23 komentárov:

  1. DOČITANÉ
    Uh, konečne môžem komentovať Adriana!:D
    Takže: chcem od vás všetkých Adrianovcov počuť, čo na ňom vidíte:D ja som len tak kukala, keď som videla, že Adrian má neskutočnú obľubu, povedala by som že väčšiu než Dimka. To bude asi mnou, ale ja stále preferujem tú prvú, okamžitú, "destiny"-love :D A Adriana... hm, nechcem povedať, že nemám rada ale.. jednoducho ho nemám rada :DD
    Čo sa týka dvojky, celkom okej, konečne sme sa dočkali toľko obávaných Strigoiov. Zase, povedala by som, to bol len taký mostík ku ďalším dielom, no akcie je tam rozhodne viac. (SPOILER -->) Mason mi zase tak moc k srdcu neprirástol a síce som na konci plakala, ale skôr som prežívala ten Rosin smútok než svoj vlastný. (<-- SPOILER)
    Keďže všetko toto píšem ešte z čítania minule, čo už je nejaký ten čas, tak si nespomínam, ako to tam bolo s Rose a jej sarkazmom a hláškami, akurát tak na stále omieľané Zen-myslenie, čo som vďaka VA začala používať aj v reáli. No keď sa to tak vezme, už si toho veľa nepamätám. Asi sa do toho pustím hneď teraz, aj keď by som mala robiť celkom niečo iné :D Veď škola počká, ako vždy:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ok mali sme tu menšie nedorozumenie, LucilleDaninon síce urobila všetko podľa pravidiel (za čo jej ďakujem) a pred svoj príspevok uviedla že má knihu prečítanú ale nakoľko jej koment obsahoval veľký spoiler na ktorý nebolo upozornené, musela som to zmazať.
    Jej koment uverejňujem ešte raz a dopredu vás upozorňujem, obsahujé OBROVSKÝ SPOILER pre tých, ktorý ešte Frostbite nečítali.

    Vy ostatní vedzte, že do diskusie chodíte na vlastnú zodpovednosť, pretože spoilery tu sú povolené. Jediné čo pre vás my, čo sme to už čítali môžeme urobiť je označiť veci prezrádzajúce dôležitý dej slovom SPOILER. Prosím robte to, aby som tu potom nemusela riešiť takéto mini katastrofy.
    LucilleDanion, ospravedlňujem sa, že som zmazala tvoj koment, dúfam že chápeš prečo a uverejňujem ho aspoň takto dodatočne :)

    *SPOILER*

    Dokončené:
    V tomhle díle to má chudák Rose trochu těžký.
    Lissa započala randit s Ozerou (což tedy už na konci jedničky, ale to je menší detail, je to tu více popsané), Dimitrij se víc věnoval Taše, do Akademie sv. Vládi přišla její ignorující a chladná matka, a jediný, věnující jí pozornost, na konci umře. Tomu říkám pech.
    Jinak je mi Masona upřímně líto, toho kluka a jeho flirtování jsem zbožňovala.
    A na scénu konečně přichází Adrian („Ahoj, malá dhampýrko.“) a spolu s ním i jeho kouřový závoj a alkoholem omámené smysly. Já osobně nejsem žádný TEAM ADRIAN ani TEAM CHRISTIAN (nebo to je takhle jen v Twilightu? :D) , mám je hold ráda oba.
    Co vy? Koho preferujete? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aha, omlouvám se. Já jsem četla, že ohledně toho dílu se meze nekladou, že nesmím spoilerovat, co se týče dílu dalšího.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. A ešte chcem dodať, že je to hlavne moja vina, keďže v hlavných pravidlách som uviedla, že stačí ak napíšete kapitolu, na ktorej sa nachádzate. To s tými spoilermi som pridala dodatočne a vytvorila som tak pravdepodobne menší chaoz, za čo sa ospravedlňujem. Dúfam, že už je všetko jasné a hlavne dúfam, že nikto nebol spoilerovaný. Tak a môžete pokračovať v komentovaní :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. LucilleDanion: Nie nekladú sa, neospravedlňuj sa, môžeš písať čo chceš len to treba označiť pre tých čo ešte čítajú ale nevedia vydržať a čítajú diskusiu :)Preto som tvoj koment uverejnila dodatočne.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. 5.kapitola (čítané už druhýkrát)

    Darjaille: Ja Adrianovi prajem všetko dobré do života...bez Rose. Rose je Dimkova. Bodka. Amen.
    S tou "destiny love" si to presne vystihla, mám tú istú úchylku :) nech už neskôr príde ktokoľvek, vždy chcem aby hlavná hrdinka skončila s tým, do koho sa zamilovala ako do prvého.

    LucilleDanion: a nedala si ešte na výber TEAM DIMITRI! Pretože to je presne ten tím, kde sa práve nachádzam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Judit: Ok, tak to je moje chyba, četla jsem nepozorně :) :D
    Ano, TEAM DIMITRI! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Už jí mám úspěšně přečtěnou:D
    Zbožňuju zlý hochy,takže Adrian mě ze zašátku dost bral:)Ale jinak jsem naprosto pro TEAM DIMITRI :D!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. (Dočítané)
    Neviem, čo povedať. :D
    Kniha ako taká sa mi páčila. Ako tu už dakto povedal, VA ma zatiaľ takým tým "hryziem si nechty a trhám vlasy, lebo chcem vedieť ako to skončí, hneď TERAZ!" spôsobom nechytila, ale poriadne som si ju užila a vždy sa tešila na čítanie. :)
    Páčila sa mi tá spolupráca na konci, Christianov oheň, Miina voda, Rosina zdatnosť v boji. :)

    (SPOILER) Masonova smrť, napriek tomu, že oceňujem jeho odvahu (ktorá skĺzala až hlúposti, ale teraz som chcela hovoriť v dobrom...), lásku k Rose a všeobecne tú dobrotu, ktorú predstavoval, zasiahlo ma na nej akurát prekvapenie z toho, že ho Richelle skutočne zabila. (KONIEC SPOILERU)

    Neviem síce ako sa to bude vyvíjať v nasledujúcich knihách, no Adrian ako postava mi zatiaľ nevadí. Práve naopak, ako postava je zaujímavý a som rada, že je tam aj niekto jeho charakteru. No s Rose... Viem že v skutočnosti je šanca na "destiny love" takmer minimálne, tak prečo si ju nedopriať aspoň vo fikcii? Takže u mňa má navrch Dimitri. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Taky úspěšně přečteno, ale vezmu to pěkně popořádku.
    Lisa se nám odminula spravila, už není tolik ufňukaná; těžko říct jestli za to můžou ta antidepresiva, nebo její nový přítel :)
    Trošku víc jsem pochopila i Rose, teď když jsme se seznámili s její zajímavou matkou.
    Ve dvojce mi byl Adrian akorát tak protivný, že na celé čáře vede Dimitri nemusím snad ani říkat.
    A ano teď příjde to velké vyznání, můj oblíbenec je Christian - zbožňuju jeho sarkasmus a to jak je, já nevím, můžu říct bezelstný? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Miška, vymazala som tvoj koment a preposielam ho ešte raz s označením, pretože obsahoval jeden zo spomínaných inkriminovaných dej prezdrádzajúcich faktov. Nehnevaj sa, že ti do toho takto kafrem OK? :D Aspoň do piatka to treba takto značiť pre tých, čo ešte čítajú ale chcú priebežne diskutovať.

    Miška

    (Dočítané)
    V živote som nevidela toľko anti-Adrianovcov pokope :D Mne osobne v druhej časti príliš k srdcu neprirástol, rada som ho mať začala až na konci Blood Promise. V každom prípade je to zaujímavá postava, ktorá ma však rozhodne neprinútila prestať fandiť Dimitrimu :) *SPOILER*V druhej časti som si však veľmi obľúbila Masona a to, čo sa mu stalo na konci, sa mi vôbec nepáčilo. Stále som čakala nejaký zázrak, ktorý ho preberie k život a nič :( Škoda ho. *KONIEC SPOILERU* Rose bola stále úžasne sarkastická, Christian bol taktiež rovnako ohromný a Lissa teda aspoň o niečo menej protivná :D

    Čo sa týka samotného deja, bola som veľmi vďačná za väčšie množstvo akcie než vo VA, ale stále tam toho nebolo toľko, koľko by som potrebovala. No po tomto diely som si celkom obľúbila spôsob, akým Richelle píše svoje knihy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Miška: jaaa? Ja napríklad vôbec nie som anti-Adrianovec :D Ja len nemám rada dvojku Rose a Adrian. Hovorila som si že som schválne zvedavá, kto je tu Team Adrian a kto team Dimitri a myslela som si, že tu bude viac Adrainovcov ale pozerám že Dimitri ma na tejto stránke silnú základňu. Good:) Ešte som zvedavá na tých, ktorí ešte celú sériu nečítali, kam sa začlenia :)
    Seesen v tom má očividne jasno :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Judit: jasné, pohoda, nabudúce už budem vedieť ako na to ;)

    Tiež som práveže očakávala viac Adrianovcov :D Ja osobne sa ale k páru Rose/Adrian nestaviam zas tak negatívne. Adrian je svojim spôsobom naozaj úžasný. Ale stále preferujem Dimitriho, pretože Dimitri je proste... Dimitri :D Niekto tu spomínal obľubu okamžitej osudovej lásky a presne to je aj môj prípad, takže nech sa deje čo sa deje, Dimitri by bol stále mojím číslom jedna :D

    OdpovedaťOdstrániť
  14. taky tak som moc prekvapená, ale vidím, že SVK a ČR ešte tak celkom nestratili... rozum :D ale nie.. ja sa k Adrianovi chrbtom celkom nestaviam, ale Rose proste patrí k D. bodka a bodka bodka :D

    OdpovedaťOdstrániť
  15. DOČÍTANÉ
    Ja sa tiež už konečne pripájam k diskusii, dneska som ju konečne dočítala, tiež druhý krát, lebo na detaily som si už nespomínala...U vela knižiek som sa stretla s tím, že ak majú viac častí, tak čím to ide vyššie tím su lepšie, a VA mi je príkladom, Mrazivý polibek, bol určite ovela lepší ako VA, a čím to pojde vyššie tým to bude lepšie...
    Takže tiež kto je aký team moc nemusím.=D ale ja som rozhodne za Dimitrija, aj ked príchodom Adriana sa to kúsok skomplikuje, hlavne v tých dalších knihách...ale súhlasím aj ja že pre mna Rose navždy patrí k Dimitrijovy...SPOILER aj ked bohvie ako to bude v piatej knihe, kedže vo štvorke sa s ním stalo to čo sa stalo.=( A rozhodne ten koniec bol najdoímavejší, tiež som si Masona neoblúbila tak ako napr. Rose alebo Dimitrija, ale to že zomrel to bolo kruté, najma pre Rose...a ani ja som sa neubránila slzám...Koniec SPOILERU...
    no každopádne je to užastná kniha, a milujem ju.=)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. DOČÍTANÉ - spoiler free
    Andrian = 0 bodov :D Trošku si u mňa v závere kreditol, ale keď od toho odrátam začiatočný výstup, dá mi to krásne neutrálne skóre :D
    Na konci (pred dvoma minútami) som si uvedomila, ako žeriem tie rozhovory medzi Rose a Dimitrim... ♥_♥ Proste... v 9/10 YAF vyzerá vzťah asi tak, že spolu hrdinovia raz pokecajú a už by sa najradšej od lásky zjedli... ale toto tu, s nejakým tým objatím alebo bozkom len ako dezertom, mi pripadá romantickejšie, a ehm, vzrušujúcejšie, než všetky tie rádoby-vzťahy dokopy ♥
    A páči sa mi, že Richelle Mead sa s tými postavami nemazlí... proste keď treba, nechá ich capnúť do blata a hotovo, preč so všetkou naivitou, čo najhoršie sa má stať, nech sa stane.

    Judit, môžem ťa za zoznámenie s VA začať uctievať už teraz, alebo si to mám nechať ešte na neskôr? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Luu: Prosím, ak by ti to nevadilo, môžeš začať už teraz? Neskôr ma totiž asi budeš viackrát preklínať :)

    Ja práve úplne chápem, že sa mnohým ľuďom nechce do čítania VA z viacerých dôvodov. Jedným z hlavných je podľa mňa už samotný názov, ktorý sľubuje veľa teenagerskej drámy a málo skutočného deja a reálnych vzťahov. Tiež tomu podľa mňa nepomáhajú obálky...
    Ja na vzťahu Rose-Dimitri milujem to, že niekedy čakáš celú knihu na jeden jediný bozk ale keď príde, stojí to za to. Každá scéna s nimi je iná a človek nikdy nevie, do čoho vyústi. Richelle považujem za skutočnú profesionálku, narozdiel od tých "rýchlokvasiek", ktoré využívajú upírsku popularitu aby sa v krátkom čase nabalili na nejakom ich vymyslenom tuctovom príbehu.
    Trochu som zabudla, že toto nie je priestor na recenzie takže už končím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  18. mhm, přečteno, podtrženo... a navíc i poslechnuto :-D

    Spoilers free:
    musím se přiznat, že ač jsem D fan, tak Adrian svou "bad guy" vyzáží si mě opravdu získal. Jeho hlášky, přístup a schopnost vpídit se do lidské přízně je prostě a jednoduše neodolatelná... ;-)

    to Luu: chudák A, tu "0" si nezasloužil...

    Jo a jen tak btw, RM je jedna z mála autorek, která se nebojí své postavy líčit nejen v kladných a růžových barvách - za což velké dík a klobouk dolů...

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Leca: ja si myslím že niektorí, čo sa zatiaľ dostali len po dvojku (max. trojku) si ešte stále môžu adriana obľúbiť. ja som ho napríklad zo začiatku tiež nemohla vystáť ale teraz proti nemu nemám nič okrem toho, že nechcem aby skončil s Rose :)
    aj ja som dosť závislá na "bad guy" faktore ale ešte viac som závislá na "first love" faktore takže v tomto prípade u mňa na plnej čiare vedie Dimitri :D Inak vitaj medzi nami :)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. dokončené
    Tak v tomto diele je viac akcie čo je super. Zo začiatku som si myslela že Rose bude mať niečo s Adrianom alebo Mansonom ale určite vedie Dimitri. Konečne som sa o ňom dozvedela niečo viac aj som zistila kto sú strigoji. Na konci dielu mi bolo strašne ľúto Mansona. Kikus

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Leca - vždy to mohlo byť horšie, mohla som začínať s bodmi v mínuse... :D Uvidím do budúcna, zatiaľ ma veľmi neohromil :D

    Judit - tak ja zakladám osobnú virtuálnu svätyňu... :D Čokoľvek dobré ťa v nasledujúcich dňoch postretne, vieš, od koho tá pozitívna energia prichádza :D

    ((pomaly som nakrkla trojku - moje nadšenie, že má o 100 strán viac sa nedá slovami opísať :D Mal by sa kalendár poponáhľať, nech už je pondelok, a môžem mydliť v diskusií ^^))

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Viete čo, asi spustím diskusiu k trojke už cez víkend, pretože väčšina z vás ju má buď prečítanú alebo ju už začína čítať a zatiaľ čo v jednotke a dvojke toho ešte nebolo príliš veľa na rozoberanie, trojku by bolo dobre preberať ešte za horúca:)
    dúfam, že mi odpustíte toto narušenie plánu, všetko ostatné v súvislosti s tretím dielom začnem uverejňovať až v pondelok.

    OdpovedaťOdstrániť
  23. to Judit: tak to jsi má krevní skupina - páč jsem na tom stejně :-D btw děkuji za přivítání...
    to Luu: začít v mínusu.... ale né, chudám Ivashkov...

    OdpovedaťOdstrániť