streda 24. novembra 2010

VA: Ako skončí séria?

Na osobné želanie jednej z vás zakladám miesto, kde sa s nami môžete podeliť o vaše teórie o závere VA série. Môžete písať bez akýchkoľvek pomôcok a inštrukcií, alebo môžete využiť zoznam otázok, ktoré sa vám zobrazia po kliknutí na "pokračovať". Ak ste nečítali SB, neklikajte ďalej. Ak ste sa dostali na tento príspevok priamo (cez Google Friend Connect alebo odkaz na vašom blogu a pod.), teda zoznam otázok sa vám automaticky zobrazil a nečítali ste SB, prestaňte čítať hneď teraz.
Dúfam, že som si spomenula na všetko podstatné, ešte nemám druhýkrát prečítaný Spirit Bound (ale už sa na tom pracuje) a naposledy som ho čítala pred pol rokom.

**POZOR SPOILERY***


1.Kto zabil kráľovnú?
2.S kým skončí Rose? (s Dimitrim, Adrianom, sama...)
3.Čo bude "last sacrifice"?
4.Kto je Lissin stratený súrodenec?
5.Akú úlohu zohrá v Last Sacrifice Rosin otec?
6. Čo si myslíte, vo všeobecnosti, že sa stane v poslednej časti?

Ak vás napadá ešte niečo iné, kľudne to samozrejme dopíšte. Ak odošlete svoje teórie, môžete samozrejme reagovať aj na teórie ostatných a rozobrať to koľko len chcete. Spoilery sú samozrejme povolené. Všetko je povolené :)

23 komentárov:

  1. Teórie nie sú mojou silnou stránkou. Ja si vždycky radšej prečítam názory iných a uvažujem, či by to tak podľa mňa mohlo byť. A ak by som aj niečo vyšpekulovala, bolo by som tým úplne vedľa, tým som si istá :D Ale skúsim aspoň odpovedať na tie otázky.

    1. Kým nám neukazovali tie trailery, tak som myslela, že to vude skôr niekto vedľajší, ale teraz si tým už istá nie som. No moja vylučovacia metóda zakaždým zanechá ako posledného Christiana a tomu sa mi nechce veriť :D
    2.-3. Pokiaľ sa Richelle rozhodne zostať verná tradíciam, tak to bude Dimitri. Ak bude chcieť byť znovu iná, tak Adrian. Občas ale začínam mať pocit, že jeden z nich dvoch bude práve tou "last sacrifice" a ručičky váh sa u mňa v tomto prípade akosi nakláňaju k Adrianovi, čo sa mi tiež akosi nepozdáva. Snáď tá obeť nie je myslená v tom pravom slova zmysle - teda žiadna mŕtvola.
    4. Tipla by som to skôr na niekoho nového. Ale som o tom presvedčená iba tak na 50% :D
    5. Osobne dúfam, že veľkú, pretože som si ho naozaj obľúbila :D
    6. Určite tam niekto zomrie, ale vo všeobecnosti to snáď bude mať aký taký šťastný koniec :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja ešte rozmýšľam nad tým, čo to bude znamenať, ak sa dozvieme, kto zabil kráľovnú. Bude to znamenať, že tá osoba je automatický zlá alebo je tam nádej, že niekto zabil kráľovnú, ale bolo to napríklad pre vyššie dobro? Ak by to bol ten druhý prípad, vedela by som si ako vraha celkom živo predstaviť Adriana, ale aj Dimitriho. Neviem však, či by som sa dokázala zmieriť, ak by ktorýkoľvek z nich (Lissa, Christian, Adrian, Dimitri, Rose) bol chladnokrvným vrahom a teda celú sériu sa len pretvaroval.
    Potom je tu ešte tá drobnosť, že ktokoľvek zabil kráľovnú to zároveň narafičil tak, aby bola Rose obvinená. Tu mi dochádza para, pretože v tejto úlohe si neviem predstaviť ani Dimitriho ani Adriana.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To ja si toho Adriana viem predstaviť až veľmi dobre :P Prestal fajčiť a takmer úplne piť, nie? Podľa mňa mu v istom bode začne/začalo z toho, že nemá žiadneho shadow-kissed zašibávať... a to, ako znášal Dimitriho, bolo až podozrivo kľudné... možno nebol "zlý" úplne na začiatku, ale hlavne v poslednom období to už proste nezvládal... :D Bah, radšej už budem ohľadom neho mlčať, lebo ma jeho fanúšikovia rýchlo znesú zo sveta :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Luu, ja by som ti za tvoje úvahy zniesla darček, a nie teba zo sveta xD

    Mrzí ma, že sa v poslednom čase zapájam menej, ale mám iné veci na práci.. ak sa to dá tak povedať :D Keď si nájdem čas, tak hneď začnem s niečím viac.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ja ako antiadrianovec tiež nemám proti tvojim postom námietky :)
    a Darjaille: som aj rada, že nemáte čas rovnako ako ja, aspoň nebudem mať také výčitky, ak sa mi niekedy nepodarí uverejniť v ten deň to, čo som plánovala

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No tak tu mám dilemu čo asi bude znamenať Last Sacrifice. Ja som si obľúbila aj Adriana takže Rose môže nakoniec byť aj s ním no ale potom ostane sam Dimitri. No myslím že otec Rose zohrá určite nejaká doležitú úlohu keďže sa objavil až pred nedávnom. No ale čo sa celkovo stane... možno Rose vyslobodia a už nebude obvinená, a nájdu Lisse súrodenca. Kikus

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Luu: No, když o tom tak přemejšlim, tak to dává docela smysl :D já jen doufám, že nemáš pravdu. Jsem jeho fanoušek, ale ne v případě, že by měl skončit s Rose :D jen se mi líbí ty jeho kecy :)

    Judit: No, já jsem uvažovala o tom Viktorovi, ten by to na ní narafičit mohl, tomu to je očividně jedno.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hmm... takže - kto zabil kráľovnú? :D Tatiana bola zabitá precízne, rýchlo, kolíkom do srdca, s prekvapeným výrazom na tvári, a bola nájdená až ráno, nie hneď po vražde a v posteli. Ambrose potom doniesol Rose list.
    Z toho mi vychádza:
    - buď mal vrah ohromné šťastie, alebo bol špeciálne skillený v zabíjaní
    - Tatiana nebojovala späť (našli ju ležiac v posteli) - neviem, či to je vyslovene dôležité, ale nezabudnime na to
    - Tatiana musela mať okolo seba hromadu strážcov, ale prečo vrah vyviazol akoby nič? (rátam s tým, že nejaká tajná chodba ku Tatiane nevedie, to by bolo príliš... no, moc. Najchránenejšia postava v politike musí mať ostrahu ako hrom.)
    -> a) compulsion
    -> b) niekto, koho všetci poznali a nikto s nám nemal problém
    - Tatiana vedela, že na dvore je niekto, kto ju plánuje zabiť, a uvedomila si, že Rose môže dôverovať (nakoľko jej poslala list s pravdou)

    Teórie, ktorú chcem zamietnuť hneď na začiatku

    a) spravila to Rose.
    Predpoklad - niekto ju ovládol, poslal ku kráľovnej, a ona ju zabila, aj keď si nič nepamätá
    - Rose by strážcovia ku kráľovnej nikdy nepustili, a pochybujem, že by dokázala nájsť nejakú ostrahu, ako sa ku nej dostať tak, že ich obíde...

    b) Tatiana sa nechala zavraždiť sama
    Predpoklad - hm... jedna teória hovorí, že aj Caesar sa nechal zavraždiť na objednávku, a aký TO bol macher... :D :D :D
    - prečo by chcela na niekoho uvrhnúť podozrenie? Musela naviac vedieť, že to padne na Rose, kvôli tomu jej poslednému výstupu - no a prečo tak brutálne? Au, kolíkom do srdca. Naviac, Tatiana na konci kopala za tých "dobrých", a nevzdala by sa svojej pozície

    Vyhadzujem zo zoznamu Abeho, Avery, Janine, Jill a Sydney - nikto pokiaľ viem na dvore ani v blízkosti nebol.

    Adrian
    Možný motív - preskakujemu z toho, že nedroguje, a uvedomuje si, že ho Rose nemiluje
    + compulsion-user ako hrom
    - Tatiana bola jeho teta, a on bol jej obľúbený synovec
    - nemám ani zdania, ako bol na tom so zaobchádzaním s kolíkom...

    Adrianova matka/otec
    Motív - začali chápať, že medzi Adrianom a Rose je niečo viac, a chceli Rose odstrániť z cesty

    Ambrose
    Motív - aký? Bol síce dhampír, ale žil si na dvore v pohodlí, a keďže neprešla tá varianta o všetkých dhampíroch ako strážcoch, nemal sa čoho báť
    + najlepší prístup ku kráľovnej
    + je trénovaný dhampír -> čo ak ho niektorý compulsion-user ovládol, aby to spravil?
    - Tatianu (s najväčšou pravdepodobnosťou) miloval

    Dimitri
    Dimitri? Dimitri? Dimitri??? Čítali sme tú istú knihu?

    Christian
    Motív - žiaden ma nenapadá
    + síce compulsion-user, ale úprimne, žiadne veľké číslo
    - Tatiana bola zabitá kolíkom do srdca... pri cvičení to ledva zvládol aj s vankúšmi

    Eddie
    Motív - (úplne random myšlienka) je zakomplexovaný na Rose, ale skrýva to pred všetkými :P
    + dhampír, mal by na kolík silu
    + relatívne nenápadná postava... presne taký ten štýl Eeeeh, WTF? ktorý všetci čakáme

    Lissa
    Motív - nemala ju rada, nepáčili sa jej jej pravidlá
    + mega dobrý compulsion-user
    - tak ako Christian, ani ona nebola s kolíkom práve zručná
    - Rose by to spoznala cez puto
    - neuvrhla by Rose takto bezhlavo do podozrenia

    Mia
    Motív - pravdepodobne žiaden
    - nemala možnosť dostať sa ku kráľovnej
    - Moroika, nemala by pravdepodobne silu na kolík

    Mikhail
    Motív - podľa mňa žiaden, Rose ešte aj pomáhal...

    Tasha
    Motív - Tatiana jej liezla do kapusty ohľadom plánov s mágiou; nepáčili sa jej jej reformy
    + nebola v miestnosti, keď mala Rose súd -> prečo?
    - možno tajne žiarli na Rose kvôli Dimitrimu
    - že bola naštvaná kvôli tomu veku je slabý dôvod, to bola aj Rose, a vraždou by nič nedosiahla

    Viktor
    Motív - kráľovná ho poslala za jeho činy do väzenia
    + compulsion-user
    + jeho rola v príbehu už IMHO skončila - bol by príliš zjavným vrahom, a to nie je Richellin štýl
    - vraždou by nič nezískal - zabijem kráľovnú: no a? Furt som vrah a furt ma hľadajú...

    (dúfam, že sa to zmestí... :D)
    Vítam akúkoľvek debatu, námietky a doplnenia :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ...jedna oprava - Tashine žiarlenie má byť + :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. V prvom rade chcem pochváliť svoj odosielač komentárov, za hrdinský čin ktorý preukázal pri odosielaní...ehm..tej veci vyššie :D
    Idem čítať.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ale ERROR mi to pri odosielaní stejnak vyhodilo, už som sa videla, ako si ťapkám po pleci za preventívne prekopírovanie do wordu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ten tvoj nápad s complusion som z nejakého dôvodu nikdy nezvažovala a teraz ani neviem prečo. Pod niečím vplyvom mohol byť vrahom takmer hocikto, ale vylúčila by som v tom prípade aspoň Dimitriho, ktorého si neviem predstaviť pod vplyvom ničoho. Oprava, pod jedným "vplyvom" si ho predsa len predstaviť viem ;-)
    Každopádne, Dimitriho už odmietam viac zaťahovať do tejto debaty Kto zabil kráľovnú. Myslím, že by sa s jej zabitím neobťažoval ani ako Strigoi, takže súhlasím s Luu, kto podozrieval aspoň na chvíľu Dimku, očividne nečítal to isté ako my.
    K tým kolíkovým teóriam: Ak by sa dvaja slabí Moroji chytili spoločne kolíka a poriadne zatlačili, prečo by to Tatiane neprerazilo hrudník? Just sayin'...
    Ak by bol vrahom Eddie, nebrala by som to ako WTF moment ale ZKHZFAFSOS moment (zahadzujem knihu hneď z fleku a fakam spin-off sériu)
    Viktor už mal svojich 5 minút slávy ako "greatest villain in the world" takže si nemyslím, že tentokrát vraždila jeho maličkosť.
    Tasha má síce veľa dôvodov zabíjať a určite by ma až tak veľmi neprekvapilo, ak by to nakoniec naozaj bola ona ale zas Ozerovci sú už aj tak kvôli Christainovým rodičom považovaní za veľké zlo a Christian by sa z takéhoto ďalšieho škandálu vyhraboval už len veľmi ťažko. Nie som si istá, či by mu to Richell bola schopná urobiť.
    Christian ani Lissa nevraždili. Strata času rozoberať to.
    Adrianovi rekreačne preskakuje, takže u neho si nie som istá. Napriek tomu ho neberiem ako horúceho kandidáta na vraha.
    Mikhail síce nemal viditeľný motív, ale ešte by som ho nevyhadzovala z hry...
    Ambrose mi príde ako najpravdepodobnejší vrah a zatiaľ je to môj favorit. Ak by to bol on, možno by to nebolo také šokujúce ako každý očakáva, ale celkovom mám pocit, že všetci čakajú oveľa väčšie vyvrcholenie v tomto smere ako podľa mňa nakoniec bude...

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Vidíš... čo ak boli vrahovia dokonca dvaja... to by tomu dávalo prekvapivé svetlo... :P

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Hej, pokiaľ tými dvomi nikto nemyslí Lissu a Christiana majúcich rande nad spiacou Tatianou.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Brrr...
    Ale taká Tasha by sa podľa mňa kľudne mohla dať s niekym dokopy - neviem si síce predstaviť s kým, ale keby to tak náhodou bude, rozhodne by ma to neprekvapilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ee, ani mňa. Ale pre Chrisovo dobro dúfam, že to tak nebolo...

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Ha! na tieto teórie odpíšem až zajtra (teda dnes), lebo je to na dlhšie, ALE čo mi napadlo! Čo keď je Mia Lissina sestra? neviem prečo,ale aj keď boli na tom tajnom čoromoro s maskami, tak si ich tuším Tatiana pomýlila... ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ruším Miu! Je to Jill - jej matka je baletka, takže kľudne mohla vystupovať vo Vegas ako tanečnica. O otcovi sa tuším nezmieňovali a aj keby, tak vieme ako to kľudne môže byť... Keď bola Rose s Adrianom v tom hoteli a išli okolo sličné slečny, tak bolo povedané, že sú to Moroiky a hneď na to ten komentár s Lissiným otcom - podľa mňa to bude mať spojitosť.
    Trochu mi to sedí aj preto, že Rose sa s ňou hneď spriatelila - ak sa to tak dá nazvať, Lisse ide trochu na nervy a ešte ten Christian...
    Prečo by tam inak bola toľko spomínaná? Musí s ňou niečo ešte byť... Jailbait

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Takže, keď som sa konečne cez toto všetko dostala, napadli ma nejaké nmové nápady:D
    Takže, kto zabil Tatianu?

    1: Adrian
    Toto bola moja prvá teória, keďže som Adriana rada nemala a nejako som sa ho snažila dostať z cesty. Teoretickyy, ak iba všetky diely hraje, že je dobrý + keď prestal piť a fajčiť, tak sa to ešte zhoršilo.. No, dávalo mi to zmysel. Ale po infe o spin-offe som na to nejako zabudla, keďže Adrian by mi po boku Sydney nevadil (až tak)^^

    2. Danielle (tak sa tuším volala ↑ mama)
    Na toto som sama neprišla ale niekde som to čítala, no už pri SB som si všímala, že je až moc milá a pak po vražde upravená a tak..

    3. Tatiana
    Tomu, že sa zabila sama (prikázala aby ju zabili) som najprv vôbec neverila, veď prečo by to hádzala na Rose, keď jej v zápätí odkazuje, že má ísť hľadať. Ale možno, možno, len možno, tým chcela dosiahnúť, aby sa dali s Dimitrim dokopy. Neviem.

    4. Victor
    Neviem prečo, ale podľa mňa ešte neskončil. Teda nepredpokladám, že jeho úloha bola len získať Liss, pak poradiť s tým jeho bratom a sayonara, už nikdy o ňom nepočuť. Chýba mi tam ešte finálka.


    S kým skončí Rose? - Dimitri. Ak nie, tak vôbec nemalo zmysel tú sériu čítať.. teda to áno, ale ten koniec nie. Iný koniec si neviem predstaviť a bodka.

    Lissin sibling? Jill. Zelené oči a matka tanečnica, u mňa je to jasné. Či to tak bude naozaj samozrejme neviem, možno, že to len naschvál svieti do očí. Ale aj tak jednoznačne Jill.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. hej a ešte si myslím, že sa s Avery ešte uvidíme - Viktor ju podľa mňa oslobodí z Tarasovu (jak sa to skloňuje?!) a použije ju na obnovu svojich síl alebo na manipulovanie ostatných. A asi by bolo dobre povedať, že si myslím, že Avery bola ten spirit user, kt. auru cítila Lissa pri úteku.

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Dorota: To je možné, ťažko povedať kto všetko sa objaví v LS.

    Keď už sme pri tom, myslíte si, že je pravda že v LS neuvidíme žiadne Dimitriho sestry? Ja som myslela, že v BP ešte ostalo zopár vecí nedoriešených a rozhodne by som si o nich ešte rada prečítala...

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Prepáčte ale toto som sem musela dať :D Jedna VA fanúšička mala chvíľku osvietenia a toto vymyslela:

    "Ok so there is one theory that us bugging me. Cause it may be true. What if Abe is Dimitris father too? Remember when Rose talked about him and Dimitri told her he should stay away from him? That could be the" marry my brother" quote! NOT that I want it to be! What do you guys think?"

    OdpovedaťOdstrániť