pondelok 29. novembra 2010

Toto tu mi trvalo 4 hodiny napísať. A stojí to za...

A došli sme na koniec. Teda nie na úplný koniec, ten nás ešte čaká o týždeň ale na koniec súťaženia.
Viem, že to bude znieť trápne a omáčkovo, ale neviete si predstaviť ako mi je ľúto, že nemôžem kúpiť knihu každému. Hrozne, hrozne by som chcela, aby sme mohli všetci jedenásti čítať Last Sacrifice spolu a rozobrať ho tak, ako sme rozobrali všetky predchádzajúce diely. Je síce možné, že niektorí z vás sa dostanú ku knihe ešte skôr než my ktorí ju kupujeme, ale ak máte možnosť, akúkoľvek možnosť knihu si zakúpiť, prosím obetujte tých pár eúr a podporte našu Richelle, ktorej vďačíme za vytvorenie Rose a Dimitriho. Uvedomujem si, aké jednoduché a lákavé je knihu stiahnuť z internetu, ale vážne vás prosím, aby ste jej kúpu aspoň zvážili. Nejde predsa o hocikoho ale o Richelle Meadovú :)
Keď som spúšťala celú akciu, tak mi to pripadalo hrozne jednoduché, vyhlásiť jedného výhercu, ktorého som aj tak nikdy nevidela a ani neuvidím takže mi môže byť jedno, kto to bude. Ale za tých niekoľko týždňov som vás všetky aspoň trochu spoznala, aj keď len takto cez komenty a teraz mám neskutočnú depresiu, že vyhrá len jedna. Práve preto som sa rozhodla napísať tento príspevok osobitne, pretože toto je o smútení že je koniec a že víťazom nemôže byť každý a ten ďalší už bude patriť víťazovi a bude len a len šťastný :)

Aj by som si povedala, že LS vás aj tak nevyjde veľmi draho takže nemáte problém si ju kúpiť sami, ale dobre viem, že to tak nie je. Že skutočne je problém, kúpiť si knihu cez internet nakoľko niekto nemá vhodnú platobnú kartu, niekto s tým zas nevie narábať alebo má zábrany a pod. Takže ma napadlo ešte jedno riešenie. Netvrdím, že túto možnosť niekto využije ale aj tak vás s ňou oboznámim:

Mám účet na BookDepository. Objednanie a vyplatenie knihy je pre mňa záležitosťou niekoľkých minút. Ak by mal niekto záujem a hlavne ak by mi dôveroval, som ochotná zakúpiť mu knihu mojou kreditkou s tým, že pred tým, než by som knihu objednala, musel by mi poslať peniaze na môj účet (elektronickým bankovníctvom, cez banku, to je jedno). Rozmýšľala som a nenapadol ma žiaden spôsob, ako by som vám mohla zaručiť, že keď mi pošlete peniaze tak vám knihu skutočne objednám takže by ste mi proste len museli veriť :) Vážne nemám dôvod podvádzať a kradnúť, dnes mi niekto z chladničky ukradol Termix a ja takých ľudí proste nechápem. Takže ako hovorím. Je to síce trochu divné, som predsa len pre vás cudzí človek, ale mne to vážne nerobím problém takže ak by mal niekto záujem, napíšte mi mail a dohodneme to. Toto samozrejme neplatí v prípade výhercu, ten dostane knihu automaticky a zadarmo po tom, čo mi mailom pošle domovskú adresu.
Ešte chcem raz pripomenúť, že cesta knihy na Slovensko trvá trochu dlhšie než do Čiech, ale teraz v predvianočnom období je to z nejakého dôvodu raz tak rýchle, než inokedy. Mojej poslednej objednávke to trvalo len niečo vyše týždňa. Do Čiech by vám kniha mala doraziť do 3 dní od odoslania. Viem, nie je to fér ale čo už :-/

Kým si krátime čas na vyhlásenie výhercu, aspoň si poďme niečo málo zrekapitulovať.
V prvom rade sa chcem poďakovať všetkým, ktorí rozšírili slovo o tejto súťaži. Osobitne by som chcela vyzdvihnúť Darjaillino lepenie hand-made plagátov po meste :D Prepáč Darjaille, dúfam že nevadí že som to tu napísala ale bolo to úžasné a nemohla som si to jednoducho nechať pre seba. Je to super!! :D

Keďže som to nemohla urobiť skôr a teraz už môžem, posielam odpovede na všetky otázky týždňa:

1. Koľko zabitých Strigoiov mal na svojom konte Dimitri v čase ukončenia VA #1

Správna odpoveď: 7
Dimitri mal 6 Molnija znakov, to bolo uvedené v knihe hneď niekoľkokrát no a na konci knihy zabil Natalie, takže dohromady je to 7 strigoiov

2. Ako sa volá skupina, ktorej pesnička hrala v aute v rádiu, keď Rose a Dimitri cestovali za Arthurom Schoenbergom?

Toto bola pre vás dôležitá veta: European-sounding band sang about how video had killed the radio star
Trebalo len použiť google a vyšla by vám pesnička s názvom Video Killed the Radio Star a potom zasa trochu pogoogliť a našli by ste, že skupina ktorá ju spieva je The Buggles.

3. Na tretiu otázku ste všetci odpovedali správne, chcela som od vás počuť slovo Búrka/Bouře. Nebudem to tu rozoberať, už aj tak mám problém s koncentráciou :)

4. Koľko rokov mala Avery v čase, keď sa odohrával Blood Promise?

Teraz ma budete všetci (tekmer) nenávidieť, lebo som to uznala len 2 ľuďom z toho jednému len s prižmúreným okom. V knihe sa píše, že Avery maturovala o rok skôr než Lissa. Nikde sa nepíše, že Avery je o rok staršia než Lissa. Z kníh nám vyplýva, že v maturitnom ročníku môžu mať študenti alebo 17 (napr. Lissa ktorá má narodeniny až v júli) alebo 18 (napr. Rose, ktorá svoju osemnástku oslávila ešte počas školského roka.) To znamená, že Avery mohla mať v čase BP buď 18 alebo 19 rokov. Ak ste napísali len jeden z týchto vekov, vysvetlila som si to tak, že vás ani nenapadlo, že by mohla mať iný počet rokov. Preto som to neuznávala.
Prosím, neznenáviďte ma :(

V tomto okamihu mám už zrátané všetky vaše vstupy. Dohromady ich bolo neuveriteľných 311 :D Priemerný počet získaných bodov na osobu bol 31.  Už mám urobenú aj tabuľku a jediné čo mi ostáva je vyžrebovať číslo a skontrolovať výhercove komentáre. Nakoľko už nepredpokladám, že sa niekomu za dve hodiny podarí vyplniť tri formuláre (nieže by sa to nedalo ale chápete) vyžrebujem výhercu už o malú chvíľu.

Určite som ešte chcela spomenúť niečo, ale bohužiaľ mám úplne vygumovaný mozog. Najprv mi dala zabrať matika keď som spočítavala body a potom ma dorazili tie vaše komentáre.

Ešte raz vám však ide jedno veľké ĎAKUJEM! Bolo to úžasné, mať si s kým pokecať o niečom, čo takmer nikto v mojom okolí nepozná a dúfam, že na mňa nezanevriete a ešte sa tu uvidíme. Minimálne celý budúci týždeň ešte stále prebieha Last Sacrifice párty so všetkými novinkami týkajúcimi sa vydania posledného dielu. A čo bude potom je len vo hviezdach ale určite sa tešte na ďalšie súťaže :)
A tak. Už nemám síl ani dávať sem nejaké obrázky. Prepáčte.

6 komentárov:

  1. Krásne napísané :) Výhercu si pozriem až zajtra, teraz odchádzam po našej súkromnej komentárovej párty spať ((ráno vstávam o piatej na autoškolu, do tretej mám vyučovanie a bohvie koľko potom nácvik na stužkovú :D)) :D

    Obdivujem ťa, čo si s týmto čítaním zmákla... a ďakujem za to všetko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naopak, my děkujem! Já, že jsem mohla poznat tuhle bezvadnou sérii a podobně knihami praštěné lidi :) Bylo (a ještě to tu bude) skvělé.
    To Darjaille: ten plakát je bezkonkurenční! Nejsou za tohle pokuty? :D jsi dokonalá, klaním se až k zemi nad tvou vynalézavostí!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ach, tie plagáty:DDDD
    Neviem, či sú pokuty, ale keď som to s kamoškou vylepovala, tak som si kryla hlavu kapucňou xDD. Kamoška nad mnou len krútila hlavou :DDD
    Judy (môžem ťa takto volať?^^), ja Zas a Znova opakujem, bolo to skvelé! Ďakujem za super mesiac a super možnosť zúčastniť sa niečoho takého.. super (super!super!:DDD). Myslím, že ty si zaslúžiš to najväčšie poďakovanie:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Neeeeďakujte mi toľko lebo sa normálne rozplačem :) Som v dosť zlom citovom rozpoložení po prekonávaní prirodzených pudov a potláčania všetkých mojich ľudských inštinktov, ktoré mi dnes hovorili aby som si prečítala prvé 4 kapitoly LS a ešte k tomu ten fakt že nemám dosť peňazí na zakúpenie desiatich kníh...
    Darjaille: môžeš ma volať Judy, hej :)

    Dúfam, že sa všetky nakoniec dostaneme k tomu nášmu čítaciemu kúsku, nech už je to odkiaľkoľvek a že to ešte spolu rozoberieme.
    Dnes bol ten "chat" super, také to dobré vyvrcholenie celej súťaže:) To ďalšie príde o týždeň v podobe knihy.
    Majte sa krásne, dobrú noc

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ten plagát bol úžasný nápad a čo sa týka otázok, tak na tých si s nami riadne... ako to slušne povedať... vydrbala :D Ale pohoda. Aspoň som sa toho počas tejto súťaže čo to naučila :D
    A na záver by som ti teda tiež chcela ešte raz poďakovať za usporiadanie tejto súťaže. Bola to zábava a ja by som si niečo také rozhodne rada zopakovala :)

    OdpovedaťOdstrániť