štvrtok 4. novembra 2010

Pre nás, čo milujeme Vampírsku Akadémiu ale aj pre vás, čo ste ju ešte nečítali.

Dnes som celý deň v škole na prednáške (namiesto toho aby som sa priúčala novým trendom v liečbe diabetu)rozmýšľala, aký príspevok týkajúci sa VA by bol na jednej strane zaujímavý, neprezrádzal by ďalší vývoj deja(čo je sakra práca, keďže sme ešte stále len na knihe č.2) a k tomu všetkému by mali z neho niečo aj tí návštevníci môjho blogu, ktorí sa nezúčastnili spoločného čítania.
A prišla som ta toto:

Myslím, že minimálne 2 prečítané knihy sú dostatočné k tomu, aby ste nielenže mohli vyhlásiť, že vás séria zaujala ale vedeli ste to aj odôvodniť. Je to kvôli postavám? Akcii? Romantike? Nečakaným zvratom a dramatickému vývoju deja? (tí čo ste už trochu ďalej s čítaním viete, o čom hovorím). Viem, že som sa už čosi podobné pýtala vo vstupnom formulári a tak tu nemusíte znovu písať sloh na tému : "Prečo mám rada Vampírsku Akadémiu". Chcem len aby ste si to v hlave zhrnuli ešte raz a potom si predstavili situáciu, že naše komentáre si bude čítať niekto, kto už o sérii čo to počul ale stále váha, či po nej má siahnuť. Predstavte si, že ten niekto nemá náladu ani čas čítať dlhé príspevky a máte k dispozícii len jednu vetu, ktorou ho chcete presvedčiť, že VA naozaj stojí za to. Keďže predpokladáme, že dotyčný si už prečítal nejakú tu anotáciu, nehľadá informácie o tom, že Vampírska Akadémia je o upíroch, má silnú a emancipovanú hrdinku a sexi hlavného hrdinu (tí sú totiž vo všetkých knihách).Čo hľadá, je posledné postrčenie, niečo, vďaka čomu si povie, že táto série predsa len môže byť iná, než všetky ostatné .
Ak vám môžem trochu napomôcť, nepíšte tú vetu ako heslo na nejakú reklamu ktorá ma presvedčiť masy ľudí. Napíšte, čo presne dostalo vás a verte mi, nie sme všetci zas až takí rozdielni :)Nesnažte sa do jednej vety zhrnúť celú podstatu série. Je nás tu 10 (bezo mňa), takže ak každý vypichne niečo, ľudia si budú môcť vytvoriť celkom dostačujúcu predstavu aj bez zbytočných letánií.
Keďže som vám zadala pomerne ťažkú úlohu, rozhodla som sa vaše komentáre ohodnotiť 3 bodmi do súťaže.
A ešte jedna vec- ak chcete odkazovať na nejakú konkrétnu udalosť, snažte sa to urobiť nepriamo, bez toho aby ste prezradili niečo dôležité.

Tí, čo ste na môj blog narazili len v rozmedzí približne posledného týždňa a ste zhrození enormným počtom článkov na tému Vampírska Akadémia vedzte, že je to len dočasná situácia a že tento blog sa nezmení na miesto propagujúce len jednu sériu. Za ten čas, odkedy som sa dostala do čítacieho amoku (približne rok a pol dozadu) som prečítala priližne 200 kníh ak nerátam  knihy, ktoré som prečítala v detstve a vrámci povinného čítania (na Goodreads mám v tom všetkom ešte stále bordel a bohužiaľ nemám označené všetky knihy ktoré mám za sebou) a zatiaľ čo mám určite svojich favoritov, medzi ktorých prirodzene patrí aj VA, poznám veľa iných úžasných kníh či sérií, ktorým sa nedostáva zďaleka takej pozornosti, akú by si zaslúžili a to je aj jeden z dôvodov, prečo som tento blog založila na prvom mieste. Takže nebojte sa, po skončení Last Sacrifice párty sa to tu opäť vráti do starých koľají a jedinú zmenu ktorú zvažujem, je pridávať viac článkov, ktoré by vás zaťahovali do diskusií a tiež (ak sa mi opäť čosi podarí ušetriť) aj nejaké tie súťaže, tentokrát už pre všetkých :)

7 komentárov:

  1. Je to skvělá série plná kreativních scén,názorů a postav které neustále překvapují svým osudem.
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na VA se mi nejvíc líbí humor a vlastnosti hlavní hrdinky. Většinou hlavní hrdinu nejradši nemám, to spíš postavy okolo, ale tady je to přesně naopak. Hlášky a situace v knížce mě prostě nutí se smát.
    A pak je tu originálnost příběhu. Miluju knížky a filmy na téma "Zakázaná láska".
    Také se mi líbí sesterský vztah hlavních hrdinek, ten je absolutně dokonalý.
    Vampire academy hold doporučuju každému, koho znám a někteří už to se mnou nemůžou i vydržet :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Každá kniha je trochu jiná než ta předchozí, vyvíjí se postavy i příběh, každým dílem se děj a hlavní protagonisté někam posouvají a nikdy nevíte, co můžete čekat.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. VA je úžasná tým, že charaktery ani zďaleka nie sú dokonalé, a napriek tomu (alebo práve pre to) dostávajú také čaro, že sa dokonalé zdajú:), každá kniha prináša nový stupeň a v podstate každá je iná (a stále lepšia a lepšia xD)
    (ak to mám zhornúť do jednej vety; rozpísať by sa o jej kladných stránkach dalo na stranu :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Darjaille: Hrozne sa mi páči, ako si to inteligentne vyriešila, že kde by si už normálne dala bodku tak si dala čiarku a ideš ďalej :D, úplne ťa žeriem za tvoju vynaliezavosť a som si istá, že keby si sa posnažila mohla by si do jednej vety napísať celú stranu a nikto by ti na to nemohol povedať pol slova, ale neber to v zlom, práve naopak, ja normálne rozmýšľam, že ti za to dám 10 bodov (čo by ale nebolo fér, takže nedám) a to je koniec mojej vety.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Důvody:
    Dimitri.
    Jedinečnost a ohromný talent autorky!
    Dimitri.
    Autorčina fantazie a umění vdechnout život postavám, nechat je růst spolu s dějem.
    Dimitri.
    Hlava a pata děje - jeho dynamičnost. Srozumitelná, přesto náramně zamotaná zápletka.
    Dimitiri.
    Napětí, které dýchá z každého listu. Odlehčenost love a nd funny scén.
    Dimitiri.
    Uvěřitelnost dialogů.
    Jo a zmínila jsem Dimitriho? :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. to sa tak robí, keď niečo napíšem a potom ma napadne ešte niečo :D ale ja viem, že píšem strašne divne :D robím neuveriteľne zložité vety a milujem zátvorky, čiarky dávam tam kde byť nemajú a kde majú, tak často chýbajú:D ale aspoň tri bodky za každou druhou vetou som sa už odnaučila dávať xD
    jo, a keď sa pozriem, tak smajle sú tiež moje(A)

    OdpovedaťOdstrániť