utorok 2. novembra 2010

Angelológia a iné veci, čo som nečítala a asi by som mala

Sestra Evangelina bola ešte dievčatkom, keď ju otec zveril do opatery františkánskym sestrám adorácie na severe štátu New York. Ako dvadsaťtriročná objavila korešpondenciu z roku 1943 medzi nebohou matkou predstavenou kláštora sv. Rozáliou a svetoznámou filantropkou Abigail Rockefellerovou. Vďaka tomuto objavu sa Evangelina ponára do tajných dejín spred tisícročí: do prastarého konfliktu medzi Angelologickou spoločnosťou a desivo krásnymi potomkami anjelov a ľudí – nefilimami. Tieto kedysi mocné bytosti, ktoré nič nezastaví pred vojnou voči ľudstvu, aby v ňom rozvrátili dobro, sa zúfalo snažia zmocniť tajomstiev ukrytých v týchto listoch. 

Takmer od počiatku ľudskej civilizácie sa nefilimovia – nezvyčajne vysoké bytosti so svetlou pokožkou – nepozorovane pohybovali v pozadí vplyvných osôb po celom svete. Ich konanie po celý čas potajomky sledovali generácie odborníkov na anjelov, angelológov, ktorí zasvätili celý svoj život, aby nefilimov zastavili. Toto ich poslanie neuniká drobnohľadu božskej nadprirodzenosti, ktoré číha zo všetkých kútov kláštora na rieke Hudson, kde žije Evangelina, preniká nevinný svet výskumu umenia a ukazuje architektonické skvosty Paríža a New Yorku v prekvapujúco novom svetle. Hlboko v útrobách bulharských hôr v priepasti ožarujú anjelskí predkovia nefilimov stalaktitové mreže svojho väzenia svetlom, ktoré je smrtiace a zároveň neodolateľné.

Evangelina postupne začína chápať prepojenie medzi týmito svetmi a listami, ktoré našla, aj svoju úlohu, ktorú má zohrať v tomto prastarom, znovu rozdúchanom konflikte, a spoznáva svoju parížsku starú mamu, jednu z významných angelologičiek, ktorá sa snaží zabrániť katastrofickej porážke v predvečer nového milénia.


Moja otázka znie: Čítal to niekto? Je to dobré? Stojí kniha za prečítanie?
Na viacerých miestach som sa už stihla zmieniť, že zbožňujem anjelskú tématiku a tak už nejaký čas vyvaľujem oči v smere tejto knihy s minimálne veľmi zaujímavou obálkou...


Stále píšem len o tom, čo sa páčilo mne a čo som čítala, ale zaujímalo by ma, čo čítate vy? Máte niekto nejaké dobré typy? A čo viac, nájde sa tu niekto, kto by si chcel vyskúšať písanie recenzií? :)
Ak ste čítali nejakú dobrú knihu podobných žánrov, aké sa rozoberajú na tomto blogu a táto kniha ešte nebola recenzovaná mnou, môžete si skúsiť jednu napísať a ja vám ju uverejním na tomto blogu. Samozrejme pod vašim menom, to je garancia :) Kontaktovať ma môžete na mailovej adrese uvedenej v mojom profile. Ak sa necítite na písanie dlhých článkov, môžete mi aspoň zanechať krátky komentár pod týmto článkom s vašim knižným tipom. Teším sa na odozvu!

13 komentárov:

  1. Ja to teraz čítam,vyzerá to celkom dobre, až na to že nemám veľmi rada keď autor skáče z jednej osoby na druhú a to sa tu deje, každá kapitola je z pohľadu niekoho iného. Ale keď si na to zvykneš tak sa ti to bude páčiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jéé, to nevím. Ale viděla jsem na to reklamu, jen jsem protočila oči a myslela si, že to bude nějaká podivná příručka. A hle, ono to má i příběh :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja som to čítala na môj vkus ...... áno trafilo sa a ten koniec vyzerá že bude ešte pokračovanie..... výborne spracovaná kniha podľa môjho názoru ... dej začína súčastnosťou potom sa prevrhne do minulosti aby sa vysvetlilo všetko a ku koncu znova súčastnosť

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jáj a koniec som čakala obrovský happy end ale nestalo sa tak, tak možno bude aj pokračovanie

    OdpovedaťOdstrániť
  5. takže to dopadlo nějak špatně nebo smutně? Ráda bych si přečetla, ale jestli je to smutné, asi bych radši neměla. :D Jsem citlivka :D:D

    A jinak nebyl by nějaký seznam knih s andělskou tématikou? Nikde je nemohu najít. :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Angelologii vidím prvně, ale vypadá to zajímavě, stálo by za zkoušku.
    Pokud by ses nebála publikovat něco ode mě (krotila bych se ;)), docela bych to i zkusila. Hned mě napadlo Heist Society, ach na tom bych se vyřádila! (v dobrém slova smyslu) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. *Emmgirl* tu je zoznam
    Počula som, že Heavenly od Jennifer Laurens je dobré, už vyšla celá trojdielna séria a je to o dievčati, ktoré sa zamiluje do strážneho anjela svojej autistickej sestry (aspoň myslím, že autistickej ale určite nejako postihnutej)
    Ľudia si dosť chválili Angel Star od Jenifer Murgia, ja mám tu knihu doma a teda nedá sa povedať, že by ma nejako uchvátila...

    Seesen: recenzia od teba je ako výhra v lotérii takže ťa beriem za slovo a teším sa na Heist Society alebo čokoľvek, čo budeš chcieť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. zas nejak veľmi smutne nie vyriešilo sa čo sa malo akurát príbej lásky ktorý tam bol obsiahnutý utrpel ale zasa som neplakala takže nič hrozného a to som dosť citlivka :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. mhm, že by další z knih, které si připíšu na seznam "nutno přečít..." ??? Poslední dobou narážím na knížky, které mě spíš drtí svou nesmyslností a bouchají do očí neoriginalitou autorových slov... Nicméně progooglím recenze a uvidí se... Thnx for the tip ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. len jedno vám prezdradím aby som vás navnadila... tentoraz sú anjeli tí zlí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. stále otáľam, či si tú angelológiu kúpiť. Ak hľadáte niečo s anjelmi a nebojíte sa angličtiny, tak odporúčam sériu od Nalini Singh, prvá kniha sa volá Angels´ Blood

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Alexis: Konečne niekto, kto čítal Angel series od Singh...ja som čítala zatiaľ len PSY/Changelling a bolo to celkom fajn takže som rozmýšľala, že dám šancu aj Angels Blood ale nejak ma k tomu nemá kto dokopať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. aj ja som to čítala a je to super kniha....a aj ja si myslím že bude mať pokračovanie, lebo na konci toho zostalo ešte veľa nevipovedaného...a pri čítaní tejto knihy som sa vážne zamýšľala či by to tak mohlo byť aj v realite, pretože je tam všetko tak podrobne opísané :)

    OdpovedaťOdstrániť